Is het theoretisch mogelijk dat Nederland de Griekse ambassadeur naar huis stuurt door hem persona non grata te verklaren?

Deze vraag daar de Grieken blijkbaar niet van plan zijn te hervormen/bezuinigen en de EU daardoor indirect chanteert.
Bij een failliet van Griekenland bestaat er volgens de media de kans dat andere EU landen meegetrokken worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Kan theoretisch wel, maar dan moet er wel heel veel gebeuren. Griekenland is namelijk een bevriende natie.
Vroeger werden er wel personen uit niet-bevriende naties (Oostblok) als Persona non grata verklaard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Persona_non_grata
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoewel het in theorie mogelijk is (Ze kunnen elke ambaqssadeur de deur wijzen) is dat op dit moment niet reeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je het beter andersom kan doen de Nederlandse ambassade in Griekenland sluiten is een gevoelig punt voor landen en politiek gezien.