Emigreren naar de Verenigde Staten, stappenplan

Ik ben van plan om in de toekomst (over 4 jaar) te emigreren naar Colorado in de Verenigde Staten. Ik vraag mij erg af hoe je precies emigreert... wat voor dingen moet je allemaal invullen? Hoeveel gaat het kosten? Wat moet je allemaal regelen etc... Dat is dus mijn vraag..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er komt heel wat kijken bij een emigratie. Afhankelijk van het soort inkomen wat je hebt (uitkering, werk, zelfstandig) gelden er voor elke vorm, andere regels.

Heb je een uitkering, dan moet je bepaalde formulieren hebben van je uitkerende instantie. Je zorgverzekering moet geregeld worden. Ga je je huis hier opzeggen, dan moet je dat ook regelen. Neem je je spullen (huisraad) allemaal mee, dan brengt dit ook weer extra regelingen en kosten met zich mee.

Zelf ben ik ook ooit geëmigreerd. Ik heb mijn huis opgezegd, spullen verkocht, weggegeven en de rest opgeslagen. Persoonlijke spullen beperkt tot een aantal dozen, en een paar koffers. De dozen met vrachtvervoer laten vervoeren.

Ik ben begonnen met informatie inwinnen bij het consulaat/ambassade van het betreffende land. Je kan dus hier bellen met het amerikaanse consulaat, en informatie opvragen over emigratie.

Voor het wonen of werken in de USA is wel een visum vereist.

Ik zal je een paar linkjes geven, die je op weg kunnen helpen. Succes ermee!

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-moet-ik-regelen-als-ik-ga-emigreren.html

http://www.emigratie.nl/cmsweb/landen/amerika.html

http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Emigratie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enorm bedankt, dit hielp me echt. Vooral de laatste link is erg helpful
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Inkie geeft heel goede informatie, daar kun je vast mee vooruit. Inderdaad: zo veel mogelijk spullen verkopen en zo weinig mogelijk meenemen. En bereid je je ook voor op de taal? Als het nodig is, heb je nu nog tijd om cursussen te volgen, te kijken naar de terminologie op jouw vakgebied, enz. Straks hoor je helemaal geen Nederlands meer (behalve misschien van de mensen die met je meegaan), en moet je alles in het Engels doen. Naar mijn ervaring kan dat in het begin best intimiderend zijn. Je kunt vast oefenen met tv kijken zonder ondertiteling (BBC, internet enz.) en veel proberen te praten met native speakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 17 en studeer Engels dus dat komt wel goed =P. Ik heb niet veel spullen en wat ik nodig heb heeft me vriendin wel in Colorado. Bedankt!
een aanvulling op bovenstaande!
onderstaand een site (engels) waarop je ook antwoorden op je vragen krijgt en meer..
wat de kosten (visakosten etc..)zijn, welke formulieren je nodig hebt, visa vragen enz..
in ieder geval staat er alles!!