Snapt iemand dit laatste stukje van de strip? Zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je de allerlaatste zin:
"A goog time to ask him to bail out everyone else" ?

Antwoorden (5)

Hij weet niet wie hij moet geloven. De 2 economen proberen de man in het midden constant naar hun kant te krijgen. Hij weet het aan het eind niet meer en draait daarom heel de tijd in het rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de van elkaar afwijkende adviezen van deze twee economen (van 'sparen' tegenover 'uitgeven') om de economie ten goede te keren, wordt de advieskrijger helemaal tureluurs en begint te draaien. Dat noemen zij de turnaround die ze met hun adviezen hebben bewerkstelligd: de advieskrijger wordt er draaierig van, maar eigenlijk betekent turnaround 'ommekeer', wat dus zou impliceren dat ze de slechte economie hebben omgebogen naar een goede (met groei etc.).
Het zijn dus domme economen die vinden dat ze een ommekeer hebben bewerkstelligd waar ze heel tevreden mee zijn, maar het is alleen maar de draaierigheid van de advieskrijger.
Hm, beetje warrige uitleg geloof ik. Hopelijk snap je het nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed geformuleerd antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, gelukkig, ik twijfelde juist een beetje over die formulering.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Klopt, de clou is de woordspeling op 'turnaround', dat twee dingen kan betekenen: draai (van de consument) en omslag (van de economie).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja!
Van tegenstrijdige adviezen van deskundigen raakt een normaal mens in de war.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidenvrouwtje heeft m.i. al goed verwoord wat er bedoeld wordt met de 'turnaround' in de laatste tekstballon. Onderaan het laatste plaatje staat ook nog: "A good time to ask him to bail out everyone else."

De arme consument is al zo in de war door de tegenstrijdige adviezen (sparen of besteden). In de praktijk is het dan ook nog zo dat banken en overheden de financiële problemen afwentelen op de argeloze en verwarde burger. Het commentaar van de cartoonist betekent zoveel als: "een goed moment om hem te vragen om iedereen ook nog uit de penarie te helpen (bailout heeft hierin een dubbele betekenis omdat het ook een economische term is voor het lenen of geven van geld aan een bedrijf, persoon, land enz die in financieel zwaar weer is geraakt. Het doel van de bailout is dan het voorkomen van faillissement of een gecontroleerd failliet (zonder teveel negatieve effecten voor andere landen/instellingen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie aanvulling. Zelf kon ik het niet lezen, wat daar onderaan stond. +
Het komt erop neer dat ze voor een "omwenteling" van de economie pleiten.