Nee, Israël heeft geen grondwet. Er is geen grondwettelijke lijst met onaantastbare rechten van elke individuele Israëlische staatsburger. Het recht op vrijheid van religie en de vrijheid van meningsuiting is in Israël niet vastgelegd.
Amadea
12 jaar geleden
Behalve Israel, zijn er nog enkele landen die geen geschreven grondwet hebben.
Je zou het niet denken, maar Het verenigd Koninkrijk (Groot Brittannie) heeft ook geen grondwet. Het constitutioneel recht ligt daar vast in wetten, gewoontes en rechtspraak.

Ook Nieuw Zeeland en Jersey hebben er geen.
Nw Zeeland is lid van de Gemene Best en Jersey is Brits Kroondomein. Van beide landen is Koningin Elizabeth staatshoofd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ongeschreven_grondwet