Is elke dag thuis zitten met een bijstandsuitkering terwijl je naar een sociale werkplaats moet ook fraude?

Toegevoegd na 6 uur:
De vraag heeft niet betrekking op mijzelf.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lijkt mij dat dat in principe los van elkaar staat en er veel te weinig info is gegeven om conclusies te kunnen trekken. Zelf heb ik een tijdje wegens een handicap bij de "sociale" werkplaats gewerkt. Onderzoek naar m'n (on)mogelijkheden en capaciteiten heb ik niet gehad. Toen ik ziek was kreeg ik een dreiging van ontslag aan m'n broek zonder dat een bedrijfsarts me gezien had en daarnaast ben ik een jaar lang geïntimideerd toen ik deze werkwijze bespreekbaar wou maken. Zelf zag ik 12 punten waar ik zo mee aan de slag kon, heb dat ook schriftelijk aangegeven, maar 6 beloftes voor een gesprek en 9 maanden later zat m'n werkgever nog steeds uit z'n neus te lunchen. Ondertussen zat ik met mensen met de helft van mijn IQ dag in dag uit schroefjes te tellen. Naast m'n werk heb ik er in ruim 2 jaar 500 uur vrijwilligerswerk in gestoken, wat ruim 40 keer meer was als de tijd dat de werkplaats in mij heeft gestoken. Toen er uiteindelijk 34 (!) beloftes openstonden heb ik als eis gesteld dat de belangrijkste ingewilligd werd en dat heeft me ontslag op staande voet opgeleverd. Als ik nu de enigste was... was het nog niet zo'n ramp op de "sociale" werkplaats, maar helaas hadden veel meer van m'n collega's met dit schrikbewind te maken en schijnt dit ook voor vele werkplaatsen op te gaan. Iemand die lang thuis zit en op de "sociale" werkplaats zou moeten werken kan er heel wellicht de kantjes van af lopen, maar wellicht heeft die ook een verdomd goede reden, zelf ben ik er 10.000 keer slechter vertrokken als dat ik er binnenkwam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100