Wat is de rede dat tijdens het kamer debat alle vragen en antwoorden via de voorzitter moeten gaan?

Als ik zit te luisteren en te kijken naar de kamer debatten ik steeds hoor " voorzitter". Is de rede hiervan dat niemand voor zich zelf spreekt. En er niet persoonlijk op aan gesproken kan worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar wil ik aan toevoegen dat het zo niet " persoonlijk " wordt. Er wordt niemand op de man af aangevallen, en op die manier wordt het minder snel emotioneel. (let op.. minder snel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gewoon orde; formeel verloopt in een vergadering alles via de voorzitter. met vier of vijf man om de tafel wil je dat nog wel eens omzeilen, maar met 100 man is het een stuk praktischer werken. Anders wordt het een Poolse landdag, en kun je niemand meer volgen.

Op deze manier is er altijd maar één gesprekspartner, en dus maximaal één iemand aan het woord. Klinkt misschien een beetje overdreven formeel, maar zo is het protocol, en in de praktijk werkt het.