Welk land is het meest en welk land is het minst communistisch?

Toegevoegd na 12 minuten:
van alle landen die communistisch zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Het meest communistisch is Noord-Korea, althans, het land staat puur bekend om het communisme

Als het gaat om het minst communistische land zou je kunnen stellen dat je het land zoekt dat politiek hem meest rechts is. In dat geval zal ik zeggen de Verenigde Staten. Ook vanuit hun historische anti-communistische oogpunt zou je kunnen zeggen dat dit oh zeker een van de minst-communistische landen is.

Toegevoegd na 15 minuten:
Van alle landen die communistisch zijn...
Waar leg je de grens? Watzijn de kenmerken van communisme? Dat zijn er vele en dus kun je nooit zeggen welk land nou het minst communistisch is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest communistisch is de Volksrepubliek China, het minst communistisch zijn de Verenigde Staten van Amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee China echt niet meer! Noord- Korea wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas wordt China door heel veel mensen verkeerd begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VS is toch geen communistisch land?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi Pedro, Wie heeft beweerd dat de VS een communistisch land zijn?
Noord Korea het meest. Russische federatie het minst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rusland is geen communistisch land meer.
Noord-Korea is het meest communistisch, Cuba of China zijn het minst communistisch van alle communistische landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger waren er veel meer communistische landen dan tegenwoordig.
Er zijn er nog maar 5 over en die zijn ook niet zo zuiver erg communistisch meer. In alle vijf de overgebleven landen is het communisme vermengd met nationalisme.

Deze 5 zijn: China, Laos, Noord Korea, Vietnam en Cuba.

Welk land het meest communistisch? Ik zou zeggen Noord Korea, want het is nog steeds heel moeilijk om dit land binnen te komen.
En het minst? Misschien China.
China is politiek nog communistisch, maar economisch niet.

http://nos.nl/artikel/48410-er-zijn-geen-echt-communistische-landen-meer.html