Wanneer Griekenland failliet zou gaan,gaat heel Europa dan uiteindelijk óók failliet?

Hallo,beste GV'ers:

ik hoorde zojuist in het nieuws dat Griekenland misschien failliet gaat,maar kan dan héél Europa dan óók failliet gaan?

Hoe zou dat dan gaan of kunnen?

Heeft Nederland dan ook helemaal gelijk geen geld meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, zo'n vaart loopt het niet. Griekenland wordt uit de Eurozone gezet als ware het een rotte appel. Het kan wel zo zijn dat die rotte appel de rest heeft aangestoken, maar ik denk dat we sterk genoeg zijn om het te overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,bedankt...ddat zou dus betekenen dat Nederland iig niet helemaal zonder geld komt te zitten,toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
k,jij een plusje trouwens hoorenne...leuk antwoord met die vergelijking van * rotte appel* ..:-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Dennis! En we komen echt niet helemaal zonder geld te zitten hoor. We verliezen wat maar houden nog genoeg over. De cijfers heb ik even niet paraat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,thnx voot het positieve,optimistische geluid,hoor ! :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit vond k toch wel,hoe moeilijk ook,t beste antwoord.
thnx....

Andere antwoorden (1)

Griekenland kunnen ze niet failliet laten gaan, veel Europese banken hebben leningen aan Griekenland, als ze failliet gaan betalen ze die leningen niet terug. Als de banken dat geld niet krijgen vallen ze om en dan krijgen we weer een grote recessie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,thnx voor je optimistische antwoord...+sje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees net dat ING net zoveel in Griekenland heeft uitstaan als ze in drie maanden verdienen en dat deze crisis in geen verhouding staat tot die van de bankencrisis n paar jaar terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok,kruidenvrouw,dat klinkt geruststellend.
Bedankt,hoor :-D