Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen die 4 mensen in het midden van de Tweedekamer?

Op het e.o.a. journaal zag ik vanavond een beeld van de Tweedekamer en in het midden staat een vierkante tafel waar 4 mensen aan zitten...

Dat er naast de voorzitter een aantal ambtenaren zitten lijkt me logisch. En dat de mensen van de DKDB ook niet voor de camera poseren, maar netjes bij de in-/uitgangen van de Tweedekamer posten lijkt me ook logisch. Wat de Ministers van dit Kabinet doen vraag ik me nog steeds af...

Weet iemand wat die 4 mensen in het midden van de Tweedekamer dan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zijn de stenografen (zie link)

Van alle vergaderingen maken stenografen, die midden in de tweede kamer zitten, aantekeningen: de zogenaamde Handelingen. Samen met wetsvoorstellen, brieven en antwoorden op die brieven worden de Handelingen in dikke boeken bewaard. Veel van de Handelingen zijn tegenwoordig ook op internet te vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zijn dat niet de griffiers? Zij schrijven alles op wat er gezegd wordt in steno, of wellicht nemen zij het allemaal op en typen dat in, maar het zijn griffiers...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding