Waar in de wereld is op dit moment een oorlog om energie?

Ik hoorde ergens dat er op dit moment een oorlog om energie was, maar waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je hoort dat er in het midden-oosten oorlog is, en de amerikanen zijn er bij betrokken, dan kan je er zeker van zijn dat er olie bij betrokken is, energie dus.

De meeste internationale oorlogen die er uitgevochten worden, gaan om water of energie tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Libië hebben ze nog steeds oorlog om olie (de NAVO dan) en Irak staat ook vol met soldaten om olie.
12 jaar geleden
Niet alleen op dit moment hoor. Als je de geschiedenis bekijkt, en goed nagaat waarom er oorlog was, dan ging het vaak over vruchtbare gronden. De gewassen die daar kunnen groeien, leveren energie.
Als wij sla eten, dan is dat nog niet zo zichtbaar, maar als je een haverveldje ziet, en je weet dat paarden haver eten, en ook dat paarden trekdieren zijn, dan wordt dit al duidelijker.
Energie, in welke vorm dan ook, is altijd en overal een belangrijke reden geweest om oorlog te voeren.