Als een belangrijke persoon in Amerika een persconferentie geeft staan er altijd veel mensen achter deze spreker, waarom is dat?

Zijn het beveiligers of is het alleen om belangrijk(er) over te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag, ik kijk daar ook wel eens naar en dan denk ik; wat sta jij daar nou belangrijk te kijken ....

Het beste antwoord

Over de tekst die wordt gebruikt is lang over nagedacht. Elk woordje is gewikt en gewogen of dit de juiste is. Daarnaast spreekt men vaak kort en krachtig wat aansluit bij de aanwezige pers. Afhankelijk van de persoon die een persconferentie houdt is er en beveiliging aanwezig, de linker- en de rechterhand van de spreker en enkele woordvoerders die aandachtig luisteren of de juiste tekst wordt gebruikt en anders kunnen deze ingrijpen en ook eventuele vragen die de spreker niet kan beantwoorden deze persoon bijstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt krachtig over. Je geeft daarmee het signaal af, dat je niet alleen staat. Dat je mensen, letterlijk en figuurlijk achter je hebt staan.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het ook niet zo dat de mensen die meegeschreven hebben aan de persconferentie/ veel met het onderwerp te maken hebben (bijv. ministers) er ook achter staan? Idd om krachtiger over te komen, maar ik bedoel alleen volgens mij worden er niet mensen lukraak gekozen?
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Het is inderdaad logischer om mensen achter je te zetten, die een bepaalde relatie met jou of het onderwerp hebben. Dus deskundigen, of wat je ook vaak ziet, is familie. Doet het natuurlijk vaak goed, als je vrouw en kinderen laten zien dat je een hele goede vader en echtgenoot bent.