Is de brandweer een subcultuur?

Ik moet een opdracht maken voor school en hiervoor moet ik subculturen vastleggen en vertellen waarom ze een subcultuur zijn. Is de brandweer dat ook? Het is geen standaard beroep, maar ik kan geen duidelijke kenmerken verzinnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het over een subcultuur hebt heb je het vaak over een groep die naar een afwijkende muziekstijl luistert of een afwijkende hobby heeft. Gothics, punks, hipsters of straatracers, LARP'ers, . Nooit over een beroepsgroep hoe weinig deze ook voorkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies Tomaat! Tijd voor een subcultureel jongerenpaspoort!

Antwoorden (1)

Brandweer is een beroep en geen subcultuur.

Er zijn circa 27.000 brandweerlieden in Nederland, waarvan 80% vrijwilliger is. De rest is beroeps. Dit geldt met name in grote gemeenten of bijzondere gebieden zoals grote industriële zones als de Europoort. In kleine gemeenden en op het platteland bestaat de brandweer uit vrijwilligers.