Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je schuld hebt bij de IB-groep/DUO en je gaat weer studeren, word dit dan verrekend met je nieuwe studiefinanciering?

Toegevoegd na 11 minuten:
Mijn excuses ik word een beetje verkeerd begrepen.
Ik bedoel eigenlijk, kán ik dit laten verrekenen met mijn nieuwe studiefinanciering, dat ik dus aflos tijdens mijn studie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk niet dat dat kan, maar je kunt het zelf regelen door iedere maand een bepaald bedrag automatisch over te schrijven aan de IB-groep en daarmee je schuld af te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik snap je vraag niet zo goed. Je schulden betaal je terug als je klaar bent met studeren. Dus zolang je studeerd hoef je je schulden nog niet terug te betalen. Na je studie kan dit in termeinen worden terugbetaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een schuld hebt en je gaat opnieuw studeren, blijft die oude schuld staan en bouw je daarnaast een tweede schuld op. Op je overzichten krijg je dan steeds twee schulden te zien die je dan na je studie moet afbetalen, mits je voldoende geld verdient. Anders kan je draagkrachtmeting aanvragen en kun je (tijdelijk) ontheven worden van betaling.
Je schulden worden door de absurd hoge rente wel steeds groter.

Toegevoegd na 36 seconden:
Er wordt dus niks verrekend met je nieuwe studiefinanciering.

Toegevoegd na 21 minuten:
Je kunt als de aflosfase nog niet is ingegaan, wel zelf (elke maand of hoe vaak je wil en kan) geld overmaken en daarmee je schuld aflossen.
Op de site van DUO kun je zien op welke rekening en met welk betalingskenmerk je dat kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding