Hoe komt het dat President Obama zo beperkt word in zijn presidentschap door de Republikeinen.

Het komt over dat de Republikeinen meer te vertellen hebben. Als zij iets niet willen gaat het niet door, dan hebben verkiezingen en een president toch weinig of geen zin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De republikeinen hebben de senaatsverkiezingen gewonen en hebben daar door de meerderheid in de senaat. De senaat moet alle wetten en zo goedkeuren. Dat is het amerikaanse systeem.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd hè dat republikeinen die verkiezingen winnen maar dat er een democratische president gekozen word. Dat kan toch niet anders dan mislukken zou je denken. Bedankt voor je reactie.
ronron1212
12 jaar geleden
De president was al gekozen daar na zijn er pas senaat verkiezingen. Toen waren mensen het dus niet eens met zijn beleid en hebben op de rebublikeuinen gestemd waardoor die een meerderheid kregen.

Andere antwoorden (1)

De republikeinen hebben als missie de president dwars te zitten. Het maakt niet uit wat een democratische president wil, de republikeinen willen het niet of anders.
De republikeinen hebben zoiets "op onze manier of op geen manier". m.i. een hele brutale manier om je zin altijd maar door te drijven. Met de tea party beweging wordt dit wel moeilijker.