Welk wonder zou Amerika in één dag van al haar staatsschulden afhelpen?

Ik hoorde laatst namelijk dat Amerika met de seconde zoveel aantal schulden erbij krijgt, en dat het bijna failliet gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (11)

Daar hebben veel landenlast van de meeste landen krijgen er per dag, uur, seconde enorme bedragen bij in hun schuldenlast voor ons dan he. Op de begrotingen van die landen is dat weer anders. maar een wonder zou kunnen zijn dat we allemaal een bijdrage leveren aan de economie niemand meer geld krijgt rijkdom niet meer bestaat armoede dus ook niet meer we allemaal recht hebben op het zelfde. De utopie.

Toegevoegd na 12 minuten:
utopie
uto` pie («Frans«Grieks) de -woord (vrouwelijk) utopieën hersenschim, droombeeld
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De utopie? Communisme?
ronron1212
12 jaar geleden
Nee dat is onzin
Utopie =utopie
uto` pie («Frans«Grieks) de -woord (vrouwelijk) utopieën hersenschim, droombeeld
ronron1212
12 jaar geleden
Je moet wel weten wat worden betekenen Covered.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vroeg nergens naar de betekenis van het woord utopie.
Ik zeg ook nergens dat het communisme dé utopie is. Alleen wat jij voor 'de utopie' beschrijft heeft nogal wat weg van communisme, en zo legde ik die link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ronron zit gewoon communisme als utopie te beschrijven zonder dat ie het zelf door heeft, en gaat covered dan uitleggen wat het woord utopie betekent. GV momentje van de dag!
ronron1212
12 jaar geleden
De utopie? Communisme? dit staat er wat bedoel je dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ronron: jij omschrijft het communistische systeem in je antwoord. en je noemt dat vervolgens de utopie.
Covered vraagt vervolgens verbaast of jij echt het communisme de utopie (ideale samenleving) vindt. En daarna ga jij uitleggen wat een utopie is, terwijl je zelf niet door hebt dat je zojuist een communistische samenleving hebt omschreven.
ronron1212
12 jaar geleden
Je snap er echt niets van he. Communisme is met name geregeerd door de top Wat ik zeg is iets heel anders. Gelijkheid geen armoede rijkdom geen geld maar wel allemaal inzetten dus werken voor wat we willen. Jove Je maakte net een opmerking over iemand in een reactie maar je reageert ook belegend zonder dat je snap wat er geschreven wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kwartje valt nog steeds niet?
"een wonder zou kunnen zijn dat we allemaal een bijdrage leveren aan de economie niemand meer geld krijgt rijkdom niet meer bestaat armoede dus ook niet meer we allemaal recht hebben op het zelfde." = zo ongeveer waar het communisme voor staat.
ronron1212
12 jaar geleden
Nee wat het communistme van zich heeft gemaakt is iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ronron oooh ik ben het die het niet begrijpt! wat ben ik toch ook een dommie ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh en nog een kleine quiz tussendoor. Ra ra ra van welk "utopisch" systeem geef ik hier de definitie:
"Puntjepuntjepuntje is een klasseloze maatschappijvorm met een economisch systeem gebaseerd op gemeenschappelijk eigendom van productiemiddelen, waarbij eenieder produceert naar vermogen en neemt naar behoefte."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ jove ronron heeft een punt, het communisme was een utopie totdat het in de praktijk faalde en dus geen utopie meer was. een gelijkheidsbeginsel, staat niet per definitie gelijk aan het communisme. een klasseloze maatschappij van gelijkheid is bijv ook de hemel waar Christenen in geloven. in die maatschappij is alleen God gelijker dan de rest, maar christenen vinden dit nou juist het leukste detail... dus het suggereren dat ronron´s uitleg gelijk staat aan aan de complete definitie van communisme vind ik onjuist. buiten dit alles vind je je laatste reactie (rarara, ....)eigenlijk net iets te veel in de melige sfeer, ron ron gaf al aan dat hij een vorige reactie beledigend te vinden. in dit geval is het beter `to agree to disagree`en het daar bij te laten. @ronron +, er is genoeg te eten voor iedereen, en toch sterven er mensen van de honger. het heel eerlijker vedelen ben ik ook wel voor:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heel eerlijker vedelen is het geheel eerlijker verdelen
ronron1212
12 jaar geleden
Dank je menno
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan hoor:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens menno, en ik waardeer je objectieve woorden. Maar het gaat mij puur om de reactie van ronron op Covered. Ik moest er gewoon erg om lachen dat hij niet wist dat zij het over communisme had.
Dat heeft hij als beledigend opgevat, en mij motto is nu eenmaal: beledigen bestaat niet, je beledigd voelen echter gebeurt helaas veel te vaak.
En daarbij heeft ronron via de prive berichten inmiddels al veel krediet verspeeld. Maargoed het zijn prive berichten en hij was in ieder geval zo verstandig om niet in het openbaar te gaan schelden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, nouja hij had het het dus ook niet over communisme MI, aangezien het communisme breder is dan gelijkheid, het heeft ook een duidelijk repressieve kant aangaande persoonlijke vrijheid van denken en geloven. ron ron haalde de basis emotie aan die veel mensen kennen: kunnen we de boel niet wat eerlijker verdelen. het feit dat hij het een utopie noemt (wat het is) sluit juist het communisme uit (wat geen utopie is maar een mislukte theorie).
ronron1212
12 jaar geleden
Schelden Jove?????
Ruilhandel en gratis dienstverlening. Kapitalisme opdoeken, iedereen gelijk. Moet er toch geld zijn laten families als Rothschild en mensen met overdreven topsalarissen dan maar eens diep in de buidel tasten. Dát zou ik pas een wonder vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen gelijk... dat is wel een beetje extreem he. volgens mij is het liberale ideaal nog niet bepaald afgeschreven ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oorlogen en onschuldige mensen afknallen voor olie religie of geld of een stukje land vind ik ook extreem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. dat is mn punt juist. het ene extreem inruilen voor het andere. maargoed socialisme zou wel kunnen werken als de aard van de mens zou veranderen. Dat zou een wonder zijn, en daarom wel een goed antwoord op de vraag :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, kapitalisme laat gewoon zien dat het niet het optimale is voor een land. Iets van 20% van de inwoners van Amerika zijn enorm rijk en zij gebruiken 80% van het land, dus huizen, producten, auto's etc. Eerlijk? Nee, totaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, maar een communistisch amerika zie ik niet gebeuren. amerikanen hebben "vrijheid" hoog in hun vaandel. dat deze vrijheid een relatief begrip is kijkend naar MI beter werkende democratieën staat eigenlijk buiten kijf. amerika haalt een groot deel zijn haar identiteit juist uit het feit dat het op papier zoveel beter is dan totalitaire regimes. maar in praktijk zijn andere democratieen de eigenlijke maatstaf waaraan ze zich zouden moeten meten. zouden ze dit aandurven, dan zouden ze op veel vlakken erg tekort schieten ivm andere landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ivm moet in verhouding tot zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens menno.
En ik geef ze ook wel gelijk. Ik vind het liberalisme een mooi ideaal dat nog lang niet dood is.
Echter, het lijkt erop dat het bijna als vanzelf ongelijkheid en oneerlijke verdeling tot gevolg heeft. Daarom is een iets socialere aanpak (zoals in veel europese landen) misschien een veel beter idee. Het vreemde is, juist de arme Amerikanen uit het binnenland stemmen veel vaker republikeins dan op de meer "sociale" democraten. Van Rossem kan daar prachtig over analyseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de VS is erg naar binnen gericht, het patriotisme waarmee iedere amerikaan chantabel is, is angstaanjaagend. wat er gebeurt is met de dixie chicks ten tijde van bush jr, omwille van 1 uitspraak vind ik nog steeds bizar. vrijheid van meningsuiting is niet iets wat je slechts op papier hoeft te zetten, het is iets wat in een maatschappij moet kunnen ademen. het feit dat je verbaal gelyncht kan worden en shunned van elke grote media outlet puur omdat je je grondrecht gebruikt, is MI een een dolksteek in de democratie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die gewend zijn in de natuur te leven en dus samenwerken zonder winstbejag, zou mooi zijn als die gaan gaan samenwerken met mensen uit de rijkere (westerse ?)landen. Zo leren zij hoe mooie (milieuvriendelijke ) technieken op hun leven van toepassing kunnen zijn, en leren wij meer geduld te hebben en minder hebberig te zijn en hoe eerlijk delen ook alweer ging...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een kale kip kan je niet meer plukken. Dus dan maar van de 'rijken'. Het geld moet toch ergens vandaan komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eens weten wat ze van die kale kip nog allemaal weten te plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
communisme zal nooit helpen
Als alle schuldeisers hun claim zouden vernietigen, dan is er per acuut geen schuld meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VS hebben al sinds de WO I een steeds grotere schuldenlast op gebouwd. Je kunt het land beschouwen als een verslaafde en verslaafden raken ook niet bij toverslag van hun verslaving af. Mensen kunnen dan nog naar een rehab, maar voor landen bestaat er geen afkickcentrum.
De enige snelle methode is een revolutie waarna de nieuwe regering zich niet gebonden acht aan de schulden van de oude regering, zoals dat ook bij communistische revoluties is gebeurd.
Deze oplossing is ook niet wenselijk; zolang moeten we maar wennen aan de Verenigde Schulden van Amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wonder zou moeten zijn dat mensen niets meer een waarde toe zouden kennen, oftewel dat alles niets meer waard zou zijn. Alle schulden weg, want wat is het waard? niks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Onthechten dus. Wat je niet hebt kun je ook niet kwijt raken, maar vertel dat de kasspekkers maar eens. Geld is maar een materiaal en in feite is het er in overvloed. Het is dan ook van de zotte dat aan de ene kant een groepje mensen zoveel geld hebben dat ze van ellende niet meer weten waar ze het aan uit moeten geven, terwijl aan de andere kant een 5 keer zo grote groep loopt te sappelen, de eindjes aan elkaar probeert te knopen, en vele mensen omkomen van de hongersnood, ziekte door gebrek aan water en noem alle ellende maar op ( liever niet)
Apocalyps. Het einde van de wereld. (dat zou het 'wonder' zijn)

Maar anders moet het flink gaan bezuinigen en eens een goede huishoudboekje gaan maken. Zoals bedrijven dat ook 'verplicht' moeten doen om te kunnen overleven.

Obama heeft geen gemakkelijk termijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Amerika een bodemvondst zou doen die zoveel waard is dat het land daarmee al zijn schulden kan aflossen.
Bij voorbeeld heel veel goud of een oneindige voorraad aardgas en olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wonder heet belasting verhogen. Met het nieuwe voorstel, hebben ze ook dat weer niet gedaan. De Amerikanen zijn er zo vies van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ een amerikaanse visie op bezuinigingen http://www.youtube.com/watch?v=SA3GmB9Bxfc
als alle computers ter wereld crashen, kun je zoiets niet makkelijk terugvinden :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je praat over astronomische bedragen omdat de VS de grootste economie ter wereld zijn en een enorme bevolking hebben. Failliet zijn ze echter bij lange na niet.

De grootste problemen met hun huidige begrotingstekort komt door maatregelen van Bush jr. Zie bv de volstrekt onnodige oorlog in Irak en het tegelijk drastisch verlagen van de belasting en het expliciet promoten van het verstrekken van hypotheken aan mensen met een laag inkomen (Bush vond dat iedere Amerikaan een eigen huis moest hebben en was een tegenstander van huren).

S&P heeft ook duidelijk verteld dat ze de status van de VS verlaagd hebben om het politieke gebakkelei waarbij (vooral de republikeinen) de hele economie gegijzeld houden om een paar punten door te drukken en niet omdat de VS daadwerkelijk een geld probleem heeft. De kern van dat probleem is dat ze een hard schuldenplafond hebben terwijl een overheid nauwelijks geld in voorraad heeft normaal gesproken. Overheidsinkomsten worden in de internationale kapitaalmarkt geïnvesteerd en uitgaven worden betaald door op dezelfde manier geld uit die markt te halen (Nederland heeft aan het eind van een werkdag hooguit zo'n 50 miljoen euro in kas). Staatsschulden zijn daar een vrij natuurlijk resultaat van en voor het overgrote deel is het een vrij onschuldig iets.
De VS heeft dus het geld wel maar ze hebben politici die de rekeningen niet willen betalen. Dat is iets heel anders dan de situatie waar bv Griekenland en Ierland in zitten.

Slimme politici zijn echter erg goed in het manipuleren van kiezers die geen notie hebben van kapitaalstromen en roepen domweg dat de huidige regering er een puinhoop van maakt door met grote getallen te smijten. De VS is verre van falliet. Dat ze moeten bezuinigen weet iedereen in Washington maar de democraten zien liever niet dat er bezuinigd wordt ten koste van de armste Amerikanen waar de republikeinen tegen iedere vorm van sociale voorzieningen zijn (meer dat basis onderwijs, defensie en justitie moet een federale overheid volgens hen niet verzorgen). Belastingverhoging is voor de republikeinen dan ook onbespreekbaar terwijl met een relatief kleine verhoging het hele probleem opgelost kan worden. Ondanks de zeer lage belastingdruk echter staat de hele VS op zijn kop als een politicus het woord belastingverhoging in de mond neemt dus zal het lang duren voor een dergelijke maatregel er komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van haar staatsschulden afhelpen kan niet in één dag. Wel kun je in één dag maatregelen nemen dat men uit de schulden komt. Ze moeten natuurlijk bezuinigen, maar ze moeten allereerst de belastingen verhogen. De regering Busch heeft een paar jaar geleden, terwijl de schulden stegen de belastingen tegen beter weten in ook nog verlaagd om de rijken aan zich te binden. Die maatregelen moeten onmiddelijk teruggedraaid worden.