Geert Wilders heeft Indische wortels maar nergens hierover echte ophef, waarom niet? Het verklaard zoveel!

Geert Wilders stamt van moederskant af van een Nederlands-Indisch voorgeslacht, zo blijkt uit genealogisch onderzoek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Daar is geen ophef over omdat Geert Wilders zich nooit in negatieve zin over Indische nederlanders heeft uitgelaten.

Hopelijk laat de moderator dit antwoord nu wel staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verklaarT helemaal niets.
Een ander onderzoek toont weer aan dat zijn tijd in een Kibbelboets in Israel bepalend is geweest voor zijn zwakzinnigheid. En dat klopt misschien ook weer niet, want het kan ook aangeboren zijn.
14 jaar geleden
Mijn moeders kant van de familie is Indisch. Ik weet uit ervaring dat mensen die Indisch zijn zich geen buitenlanders voelen omdat ze volledig zijn opgevoed volgens de, toen heersende regels van de Nederlandse cultuur en altijd half-Nederlands zijn (anders waren ze Indonesie niet uitgezet). Ze waren vaak ook heel sjiek opgevoed in Nederlands-Indie. Heel bevoorrecht met baboes en rijstvelden. Dat dit veranderde en ze naar het koude Nederland moesten gaan, waar ze niet met zoveel elan werden bekeken als thuis, heeft ze een soort hooghartigheid gegeven tegenover 'buitenlanders' die niet willen assimileren maar hun eigenheid willen behouden. Ze vinden dat ze zelf bescheiden zijn en de regels van hun gastland netjes hebben gevolgd. Vaak hebben ze heimwee naar vroeger wat begrijpelijk is.
Deze mengeling van allerlei tegenstrijdige gevoelens zie je bij geen andere buitenlander. Maar het zou best de standpunten van Wilders kunnen verklaren. Niet dat alle Indische mensen zo negatief zijn, de meesten zijn, ondanks hun bewogen levens, nette en beschaafde mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet relevant is. Afstammelingen van Indische Nederlanders voelen zich Nederlanders en gedragen zich volgens die Nederlandse normen en waarden. Wilders' politieke standpunten staan daar geheel los van. Uw vraag insinueert een zekere racistische ondertoon welke naar ik aanneem niet bedoeld is...