Waarom worden de politietrainers naar Afghanistan gestuurd?

Het zou toch veiliger zijn om de Afghaanse politie in opleiding naar Nederland te laten komen om ze hier de opleiding te laten krijgen. Dan lopen onze mensen geen gevaar om daar te sneuvelen en zijn er ook geen dure F16-straaljagers nodig voor bescherming. Scheelt ook weer miljoenen euro's. En de kinderen van de agenten moeten dan ook hun vader en moeder niet missen die nu wel daar heen gaan.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik denk dat er een politieke reden voor is die niet hardop wordt uitgesproken. Economisch gewin is vaak de drijfveer om aan militaire missies mee te doen. Helaas hierbij worden onze mannen en vrouwen als offers gebracht lijkt mij. Ik hoop dat iedereen weer veilig thuis komt! En veel succes!!! Ook namens de regering van Nederland1

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

een goede vraag!!

ik zelf heb niet echt een goed idee aangezien een groot deel wat daar naartoe gaat. zijn niet eens echte instructeurs deze mensen worden ook een paar maanden voor uitzending opgeleid in nederland met nagebootste situaties.

toch denk ik dat het te maken heeft met het feit dat we zijn daar al en we proberen daar het land op te bouwen de F16's zijn er al waarom niet nog een paar agenten mee sturen om de mensen dan ook daar meteen op te leiden. met oog hierop kan je zeggen dat het dus goedkoper kan/zal zijn dan wanneer je er nog een aantal hiernaartoe haalt.

deze hebben onderdak nodig, een plek om te trainen etc etc.

Hoop dat je wat aan me antwoord hebt!!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

afghanistan is een nogal ander land dan Nederland. Training in Nederland levert daarom geen realistische situaties op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En al die Afghanen hierheen halen dan, kost ook miljoenen zo niet miljarden aan vervoer, huisvesting, opleiding, opleidingslocatie, en laat je al die Afghaanse vrouwen en kinderen zomaar achter dan die niet voor zichzelf kunnen (of mogen) zorgen?

Toegevoegd na 1 dag:
Economisch gewin? Volgens mij verliezen we hier alleen maar aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beginnen met 10 politieagenten. Dat zal toch geen miljoenen moeten kosten als ze met de bus komen? Een jaar training en dan weer terug om de rest op te leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de bus? Uit Afghanistan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met 10 mensen help je helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kunnen voor zichzelf zorgen.
mij lijkt het dat die agenten daar veel leren in praktijk. dus tijdens hun 'studie' gewoon als agent werken op de straat. Als ze hierheen moeten komen zouden ze daar ineens geen tot weinig agenten meer over hebben en loopt het helemaal uit de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naar ons land gehaalde Afghanen zouden waarschijnlijk meteen massaal politiek asiel gaan aanvragen.Van trainen komt dan niks meer terecht. Van een evt terugkeer waarschijnlijk de eerste jaren ook niet. Immers de asielprocedures zijn over het algemeen erg trage procedures.
AlphaLimaSierra