Om de VS en Europa tevreden te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om leuke baantjes teregelen voor uitgerangeerde politici
om de amerikanen te pleasen noem maar op het gaat uiteindelijk niet om vrede maar de pesos en aanzien van het land dat meedoet aan een vredesmissie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, het gaat de regering alleen maar om in de G20 terecht te komen. En de oorlogen in Irak en Afghanistan kwamen Jaap de Hoop Scheffers carrière goed van pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah je weet precies wat ik bedoelde met baantjes voor uitgerangeerde politici je krijgt asap ergens een plus van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Maar laat mijn CDA- lievende vader maar niet over dit soort verhalen horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat grappig dat ik een minnetje krijg haha ik kan er aleen nog maar om lachen wat triest van sommige mensen dat ze de waarheid niet onderogen durven te zien
Vanuit het idee dat zorgen dat het elders vrede is, weleens zou kunnen zorgen voor minder ellende voor onszelf. (Denk aan veiligheid, vluchtelingen, economie, enzovoorts.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat nederland aangesloten is bij de navo/nato en hiermee min of meer verplicht is mee te helpen om de vrede in andere landen te herstellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk hebben we getekent voor de rechten van de mens. Hierin staat onder andere dat we tegen onderdrukking ed zijn. Dus op het moment dat een regime zijn eigen bevolking te veel onderdrukt, dan wordt er ingegrepen in het kader van vrede/vrijheid. Daarbij spelen natuurlijk in de achtergrond politieke redenen mee, zoals het belang van bondgenoten, de wens om internationaal veiliig te kunnen reizen en handel te voeren en de toegang tot grondstoffen. Een hele reeks van redenen eigenlijk.
Dat is ook precies het probleem: Het is een lastige keuze om te maken: Waar wel en waar niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrede breng je toch altijd onder begeleiding van wapens....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat nederland een of ander contract heeft getekend waar dan landen zich aan moeten houden