Waarom won Reagan de verkiezingen in 1980 van Carter?

Ik snap het niet, eerst vond iedereen Carter stom vanwege de inflatie enzo, maar toen stond iedereen weer achter hem toen hij de Iraanse tegoeden in Amerika bevroor. Hoe heeft Reagan toch gewonnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kreeg meer stemmen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al Gore kreeg meer stemmen dan Bush in 2000 ;)

Het beste antwoord

De economie ging niet goed. Carter had de verkiezingen van zijn voorganger Ford vanwege de slechte economie en beloofde als iemand van buiten de politieke elite tot hervormingen te komen. En nu ging het onder hem ook niet goed en de hervormingen bleven ook achterwege.
Verder werden de Amerikanen vernederd in Iran en dat werd toegeschreven aan de slappe houding van Carter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Ievvu;

De mislukking van het bevrijden van de gijzelaars uit de door Iraanse radicale studenten bezette Amerikaanse ambassade in Teheran, waarvoor Carter het accoord gaf, wordt als de druppel gezien die voor hem de emmer deed overlopen.