met een postadres kan ik een uitkering aanvragen?

ik heb geen woonadres.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor sterrehemel.---
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft nog geen inkomsten maar dan wel huisje huren? Rara hoe kan dit?

Antwoorden (3)

Nee dat kan niet. Je moet ingeschreven staan binnen de gemeente waar je de uitkering aanvraagt. Dus je moet een woonadres hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noemen ze een zwervers uitkering je kan waarschijnlijk via de plaatselijk leger des heils een postadres opgeven.
12 jaar geleden
Je kunt dan een thuis/daklozen uitkering aanvragen in de gemeente waar je voor het laatst bij de GBA stond ingeschreven.
Deze is wel minder hoog ivm dat je bepaalde kosten niet zou hebben als huur.
Heb je wel onderdak?
Het beste is om met die thuislozenuitkering te sparen voor een goedkope kamer als je dat geld niet hebt of kan lenen, en je daar direct te laten inschrijven om vervolgens een gewonde uitkering aan te vragen als je dan (nog) geen baan hebt.
Wat je ook kan doen is in een opvang verblijven in diezelfde gemeente, en dat adres mag je als woonadres gebruiken waardoor je recht op een normale uitkering en vanuit daar een woonruimte vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry voor de typefoutjes.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik schreef in de laatste zin: In diezelfde gemeente" maar in sommige gemeentes hoef je nooit een gba inschrijving te hebben gehad" om daar in een opvang terecht te kunnen om vervolgens ook in aanmerking te komen voor een uitkering.
Let wel bij een thuis/daklozen uitkering wodt veelal wel bekeken of je daadwerkelijk geen thuisplek hebt dus veelal verwachten zij dat je daadwerkelijk (regelmatig) ook in een opvang verblijft om dat te kunnen aantonen ( in sommige gevallen soms weer niet namelijk bij echte daklozen die echt buiten slapen en dit bij bekend is).
Dit kan je niet leuk vinden omdat je bv bij vrienden logeert maar vaak is het wel iets wat verwacht wordt.
Je kunt daarbij als ik mij niet vergis heus wel in het weekend bv 'uit logeren"gaan.
Meestal hoeft een opvang niet lang te duren, als je vanuit daar een kamer kunt huren met een gba waardoor je ook weer verzekerd zal zijn dan ben je al een heel eind verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuus voor de typefoutjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops verkeerde plek.