wat is het verhaal achter "amero" en in hoeverre speelt dat plan op dit moment nog?

het idee dat amerika, canada en mexico een gezamelijke munteenheid krijgen en eventuele grotere stappen om zowel noord enzuid amerika onder 1 munt te laten gaan.

zijn daar nog concrete plannen voor en wat is de gedachte van een complot theorie hierachter, dat de kredietcrisis een opstapje zou zijn om zo die munt in te kunnen voeren zonder al te veel ophef.

alle informatie hierover is welkom mits het wel goed onderbouwt is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het idee klopt, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Amero. Er zijn echter nog steeds geen concrete plannen om dit in te voren en dit gaat ook echt niet gebeuren. Turner heeft in 2008 al aangegeven dat mocht dit ooit gebeuren een aantal andere munteenheden (de Yen, Roebel en de Pond) zullen vallen. Alle complottheorieën zijn dus volledig niet onderbouwd door vooraanstaande economen.

Op dit moment speelt het fictieve Amero dus helemaal niet meer.

Succes,