nog steeds gratis?

Hallo ik wil een ID kaart aanvragen ik ben 14 jaar maar is het nog steeds gratis vroeger was het namelijk gratis ik kom uit utrecht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Volgens mij krijg je hem in Utrecht niet gratis als ik deze website goed begrijp.
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=119550

Je kunt het inderdaad proberen terug te krijgen door melding te maken en dan na uitspraak van de hoge raad het terug te vorderen, maar ik geef je vrij weinig kans.

Toegevoegd na 7 minuten:
In Deventer hoef je het niet apart te melden zie ik net, dus zal ook wel weer per gemeente verschillen.

Misschien als de hoge raad besloten heeft dat je het alsnog kunt vorderen, maar ik ben heel benieuwd hoelang je moet zeuren voor je het daadwerkelijk terug hebt...

Beste lijkt mij ff te informeren bij het gemeentehuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De regeling van een gratis Nederlandse Identiteitskaart voor 14-jarigen is afgeschaft sinds 1 januari 2010. Je moet 'm dus gewoon betalen.
Amadea
12 jaar geleden
Er is echter een rechtszaak aan de gaan waarin gepleit wordt voor een (eerste) gratis ID kaart. Je kunt volgens mij jezelf opgeven bij de gemeente. Als de rechtszaak dan door de partij die tegen de betaling is wordt gewonnen krijg je je geld weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer even bij je gemeente. Mijn zoon wordt binnenkort 13 en kreeg een brief van de gemeente. Daarin stond dat ondanks dat het kabinet de gratis ID kaart heeft afgeschaft zij de 1e ID kaart nog steeds gratis geven.

Misschien dat er nog meer gemeentes zijn die dit doen.