Wanneer zijn wij aan de beurt?

Iedereen vanaf 14 jaar moet een identiteitsbewijs bij zich hebben.
Honden moeten gechipt zijn.
Waneer gaat dat bij ons gebeuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat zal gerust een keer gaan gebeuren. Heel langzaam, na een heel lange opwarmingsperiode waarin we uitsluitend en alleen voorgelicht zullen worden over alle enorme voordelen die dat chippen heeft. Boodschappen kunnen doen die automatisch worden afgerekend als je met je chip door de kassa gaat bijvoorbeeld. Of huisdeuren die opengaan als één van de eigenaren erdoor wil. Allemaal leuke dingen voor de mens. Die we allemaal best wel handig zullen vinden, en zonder veel protest door onze strot zullen laten douwen (of in de arm spuiten natuurlijk).

Ik weet niet op wat voor termijn je dan moet denken, maar ik durf zeer zeker niet met zekerheid te zeggen dat het er nooit komt. Er zijn wel meer dingen gebeurd die we x jaar geleden niet hadden durven dromen of niet hadden kunnen bedenken. Dit is gewoon weer een stapje verder op die weg van toegenomen overheidscontrole in alle facetten van het dagelijks leven.

Hardstikke handig toch ? Want je paspoort of ID-kaart kun je verliezen, maar je chip heb je altijd bij je. :roll: Ik ben er overigens niet extreem bang voor ofzo, maar ik zou er zeker niet van opkijken als het zou gaan gebeuren en er zou maar heel weinig protest op komen.

Zelfs in Big Brother waren mensen niet gechipt. Maar dat zou kunnen zijn omdat Orwell het indertijd niet had kunnen bedenken, en een leger controleurs indertijd vermoedelijk goedkoper en voor de hand liggender was. Maar hij had het ongetwijfeld een geweldig concept gevonden. Voor zijn boek.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nooit want dat is mishandeling van de mens. Aanranding. Schending van de privacy. En nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
honden moeten niet gechipt zijn,er is de mogelijkheid om honde te chippen maar er is niets verplicht en mensen verplichten kunnen ze dat niet omdat in de grondwet staat dat je vrij bent en de integriteit van je lichaam ten alle tijden gewaarborgd is dus geen medische handelingen die je niet wil en een implantaat is een medische handeling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op het ogenblik dat iemand ons dat grondrecht wil gaan afpakken, dan klimmen we allemaal in het geweer, of nie dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor het veranderen van de grondwet is zowiezo een twee derde meerderheid nodig,als je die in nederland weet te bereiken petje af bij drie nederlanders in debat zijn er op zijn minst 5 meningen .
en mocht het gebeuren zal het bij mij niet geplaatst worden omdat ik zal weigeren om zoiets te laten plaatsen de integriteit van mijn lichaam is mij heilig .
Dat zal de volgende kabinetsperiode vast nog niet gaan gebeuren...

En wat is er mis met de legitimatieplicht? Enig idee dat dit al sinds 01-01-1995 verplicht is op de werkvloer. En dat alleen maar om het zwartwerken en de illegale arbeiders van de werkvloer te weren. Daar klaagt iedereen tegenwoordig wel over dat ze niet geweerd mogen worden. Maar dat gebeurd dus al bijna 15 jaar door de overheid opgelegd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn zonder er erg in te hebben over een paar jaar aan de beurt.
Als het rekening rijden wordt in gevoerd en de kentekens van de auto s aan een persoon gekoppeld zijn, kunnen ze altijd zien waar en wanneer je ergens was .Men kan dan zien of je naar het strand was op een bepaalde dag.
Of je kan de politie aan de deur krijgen als je toevallig ergens reed waar er toevallig een inbraak plaats vond.Het gebeurt ook al via je mobiele telefoon abonnement bij verdachte zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de New World Order is ingesteld. In de V.S zijn er al mensen die hun kinderen vrijwillig voorzien van een chip zodat ze altijd kunnen worden teruggevonden via GPS. Wat je vervolgens met die chip nog meer kan doen weet ik niet.
In Nederland kan je je ook laten voorzien van een chip zodat je altijd je betaalkaart bij je hebt. Mij niet gezien, ik hoef niet gevolgd te kunnen worden. Een mobieltje is al genoeg bereikbaar voor mij. Griezelige ontwikkeling m.i.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chip in je betaalpas, je identiteitskaart, je paspoort, je telefoon, straks je autoruit.
Hoeveel zou een onderhuidse chip nog toevoegen?
Natuurlijk, je kunt ze allemaal thuislaten. Als je het niet erg vindt om niet te kunnen betalen, reizen, bellen, auto te rijden of zelfs maar uit je huis te komen.
M.a.w., volgens mij zijn we al gechipt. Kwestie van ze traceable maken.

Brave new world.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk, een chip onder je vel.
Nooit meer in de kassa staan om te betalen; gewoon met je boodschappen door het poortje lopen en het bedrag wordt afgeschreven. De mobiele telefoon herkent de beller met zijn eigen uniek nummer. Geen gedoe meer met nummerbehoud. Kenteken? Doe maar weg dat leijk ding. Douane? Een oude foto vergelijken met de persoon die voor je staat? Hoe is het mogelijk dat ze dat ooit zonder chip deden? Daar moest toen wel veel mee gefraudeerd worden en een onveilig gevoel geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopelijk zal ik dit nooit meemaken.
wij zijn mensen, zoiets gebeurt helaas aleen bij dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dirkies;

Eng idee; als het aan mij ligt gebeurt dat nooit. Ik ben dan ook niet van de overtuiging "Ik heb nix te verbergen, dus van mij mogen ze alles weten", maar eerder van "Ik heb nix te verbergen, dus van mij hoeven ze nix te weten". En of ik wat te verbergen heb maak ik het liefst zelf uit; vrijheid van gedachten is wel het laatste wat je op zou moeten geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal in korte tijd een soort van DNA-bank ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat eerst de auto`s aan de beurt zijn.

en ze kunnen ons via een mobieltje ook al vinden dus het zal niks veranderen.

Maar meschien zullen ze dit na 50+ jaar doen na je geboren bent een micro-chip achter in je nek waar je niks van merkt.

Maar als je nog verder denkt zijn we later gewoon robots er wordt al zoveel vervangen kunstbenen en nog meer andere lichaamsdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij worden gechipt als we daarvoor ook een chip krijgen die ons geheugen of denkvermogen kan verhogen. Ik verwacht dus dat het nog maar een paar jaar op zich zal laten wachten.
De mogelijkheid dat er al eerder gechipt gaat worden bij bejaarden die dement aan het worden zijn sluit ik hierbij niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duurt niet zo lang meer ieder mens krijgt het teken
om te kunnen kopen en te kunnen verkopen
zij als bezig met chip inplantaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt op allerlei manieren geprobeerd ons zoveel mogelijk in de gaten te houden. Waarom zitten er fiscale voordelen aan trouwen denk je?