maakt in feite niets uit, je moet in beide gevallen aangifte doen en een nieuwe aanvragen. De kosten zullen hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat je er iets mee opschiet, kijk maar hier:

Wat moet ik doen als ik mijn paspoort of identiteitskaart kwijt ben?
Als uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) gestolen of verloren is, moet u daarvan aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op. U krijgt een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal. Deze heeft u nodig om een nieuw reisdocument aan te vragen in de gemeente waar u woont. U moet hierbij rekening houden met een langere aanvraagprocedure en extra administratiekosten. (Rijksoverheid)