Dan wordt de verkiezing waarschijnlijk ongeldig verklaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er Dan nieuwe verkiezingen uitgeschreven zullen worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat hierin niet is voorzien in de Kieswet. Immers, die kans is extreem klein bij zoveel mensen. Het lijkt me dat het dan aan de Hoge Raad (het hoogste rechtsorgaan, en de ultieme instantie als het gaat om verkiezingen) of de Koning(in) (en dus eigenlijk de demissionaire regering) is om te bepalen wat er dan gebeurt. Maar, dit is een zeer hypothetisch geval.

Misschien heffen ze de democratie wel gewoon op, aangezien er toch niemand geïnteresseerd is ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijft alles zoals het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijft dus alles zoals het was en worden er waarschijnlijk nieuwe verkiezingen uitgeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat ze enquetes erbij halen maurice de hond op bellen en een call-center openen om alsnog de mening te horen van de nlder.

wat ik eigelijk denk is dat er niets veranderd en het nog blijft zoals het nu is. of dat ze onderling gaan beslissen wie meer zetels krijgt.
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er niemand zou gaan kiezen,zijn ze verplicht tot drie keer toe nieuwe verkiezingen uit te schrijven,is dan nog niemand wezen kiezen,blijft de huidge regering aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan sluipt om 20:59 Balkenende een stemburo binnen en hebben we 4 jaar lang een CDA dictatuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt dat Balkellende dan op zichzelf gaat stemmen denk ik. De vraag is echter of hij in de in deze vraag genoemde hypotethische situatie waarbij (verder) niemand gaat stemmen zijn eigen stem wel nodig heeft als legitimatie om aan de macht te geraken. Als de veriezingsuitslag bijvoorbeeld nu zou zijn dat VVD 30 zetels krijgt en CDA maar 15, maar voor het VVD kan geen werkbare coalitie worden bedacht dan is de kans (tenminste zoals het tegenwoordig lijkt te gaan) groot dat het CDA alsnog onderdeel van een andere uit de lucht gegrepen coalitie wordt en misschien zelfs allerlei ministersposten gaat opvullen. Het is en blijft een koehandel daar in Den Haag.
Dan zijn ze ongeldig en worden er nieuwe verkiezingen uitgeschreven.
Uiteraard zal er daarnaast een duur onderzoek uitgevoerd gaan worden over het waarom mensen niet gaan stemmen en als de uitkomsten van het onderzoek niet zijn wat men verwacht, dan zal er nog een tweede onderzoek (of direct een parlementaire enquete) tegenaan gegooid gaan worden...
Kortom: Veel geld zal verspild worden.