Waarom voelen mensen zich vaak een slachtoffer van de politiek en realiseren ze zich niet dat Nederland een van de beste democratien ter wereld heeft?

Nederland staat op nummer drie van de wereld:
www.economist.com/media/pdf/DEMOCRACY_TABLE_2007_v3.pdf

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar nederland get er momenteel wel aan onderdoor. Criminaliteit is in eeuwen niet zo hoog geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is jou mening
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik baseer dit op wetenschappelijk onderzoek. Dus alsnog, waarom zien mensen dat niet?
Wat nou democratie... Er word ons alleen verboden opgelegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is nou precies wat ik bedoel: Nederland staat hoog in de lijst van goedfunctionerende democratien, en als je aan immigranten vraagt wat ze kenmerkend vinden aan de Nederlandse samenleving, dan wordt vaak gezegd dat ze de vrijheid en tolerantie zo opvallend vinden. Bovendien kent Nederland referenda, allerlei bezwaarprocedures, verkiezingen en een redelijke scheiding van machten. Waarom wordt dit niet gezien?
omdat het zienderogen achteruitgaat met de democratie wegens overduidelijk wanbeleid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederland is het beste om het communistische bolwerk te presenteren als een democratie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie heeft je dat nou wijs gemaakt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jij hier stelt is een persoonlijke mening en zeker niet iets wat bewezen is.

Daarnaast ben ik van mening dat mensen vaak kortzichtig kijken en alleen weten wat zij in een half uurtje per dag op het journaal horen.
De negatieve mening over de politiek is naar mijn mening dan ook grotendeels een resultaat van de verslaggeving in de media.

Verder bestaat de politiek uit een groep mensen. Mensen maken vanzelfsprekend fouten, doen valse beloftes en zijn niet altijd oprecht. Dit komt niet ten goede aan het imago van de politiek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is geen mening, dit blijkt uit tal van onderzoeken.
www.economist.com/media/pdf/DEMOCRACY_TABLE_2007_v3.pdf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
democratie is zeker te meten aan de hand van een aantal parameters ja, maar dat betekent nog niet dat iedereen dat dan ook vind, dan wel dat dit perse de waarheid is. In ieder geval is een argument dat nederland niet erg democratisch is omdat er niet rechtsreeks gekozen kan worden voor bijvoorbeeld premier en burgemeester. De rest van het antwoord veranderd er niet mee he.