Waarom grijpt de navo nou eigenlijk echt in in Libie?

Waarom doen ze dat niet in andere landen waar ook wrede oorlogen gaande zijn tussen volkeren.

Is het nou echt zo dat de navo burgers probeerd te beschermen??

In de golf van de onrust in de arabische wereld en het aftreden van staatshoofden is binnenkort waarschijnlijk syrie.. aan de beurt. In syrie valt weinig olie of andere grondstoffen te halen. Daar zal de huidige president Assad (absoluut geen lieverdje) zijn eigen burgers net zo hard of zelfs nog harder gaan bestoken dan kadafie.

Ik ben benieuwd of de navo daar ook zal gaan ingrijpen.. of dat ze dan met een lullig smoesje komen aanzetten dat ze al in iraq, afganistan, en libie zitten en dat syrie er niet nog eens bij kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord luidt: olie. Dezelfde reden als waarom Khadaffi zolang toegejuicht is door alle machthebbers, terwijl echt wel bekend was dat hij niet deugt.
Nu gaan ze de rebellen steunen met wapens. Waarom doen ze dat? Antwoord: wapenhandel.
Het is goed dat Nederland er zich zo min mogelijk mee bemoeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te vergeten dat ook Kaddafi door de illuminati is aangesteld. Net zoals Saddam, Assad en nog veel meer. Olie is slechts een bijzaak, echte reden is om opkomende Arabische landen weer zwak te houden zodat ze geen wereldoorlog kunnen veroorzaken. Het gaat om de nieuwe wereld orde waar 1 macht de hele wereld controleerd. Er zijn veel voorbeelden op het net als je de macht van de illuminati wilt zoeken. Van president Obama tot russiche Stallin gaat maar door, alles is van te voren gepland.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Kadaffi verkocht zijn olie gewoon aan het Westen, dus dat lijkt me niet de reden.

Andere antwoorden (2)

Dit zijn allemaal geplande oorlogen door Freemasons. Oftewel The illuminati. En jah ze bestaan wel degelijk, onlangs ook op Discovery channel bevestigd met een documentaire. Kijk ook op youtube. Niks gebeurt per toeval. Elke land heeft van die geheime hoge pieten die onder elkaar alles jaren vantevoren regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wapenindustrie is wijdvertakt. Je moet altijd kijken als er ergens in de wereld iets gebeurt: wie heeft er belang bij. Altijd wordt de vergelijking met de tweede wereldoorlog gemaakt. Amerika en Engeland wilden zich eerst afzijdig houden. Maar omdat Europa het land van afkomst is van veel Amerikanen ontstond er een klimaat voor de oorlog tegen Hitler. Ook hier heeft de wapenlobby een rol gespeeld, daar kun je echt zeker van zijn.
Over het algemeen gunstig voor ons. Al zijn er veel onschuldige burgers opgeofferd en vreselijk repressief geweld toegepast, verg. Dresden en Hirosjima
Er zijn diverse vergissingsbombardementen geweest ook in ons land.
Het lijkt allemaal opoffering en edelmoedigheid maar de wapenindustrielen varen er wel bij.
De Marshallhulp is met ontzettend veel rente terugbetaald. Gewone jongens zijn opgeofferd.
De belangrijkste reden is dat de olieproductie stil komt te liggen. Je merkt nu ook al dat de prijzen hoog zijn, dat komt door de onrust in het midden-oosten.
Want als de productie afneemt, is er meer vraag dan aanbod en dan zal de olie prijs stijgen.