Waarom moet Nederland in Libië ook meehelpen?

ik begrijp niet waarom ze in Libië dat niet zelf oplossen omdat daar een stammenstrijd uit gaat breken. Dat staat buiten kijf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat ze het niet zelf kunnen oplossen.
Khadaffi is veel beter bewapend dan zijn tegenstanders en deinst er niet voor terug om gewoon maar iedereen af te schieten, ook kinderen en vrouwen.
De Navo heeft daarom besloten dat de onschuldige burgers beschermt moeten worden, Nederland is lid van de navo en werkt daar dus in mee.
We zijn daar dus niet om Khadaffi te vermoorden, of om oorlog te voeren, maar om te zorgen dat er zo min mogelijk onschuldige slachtoffers vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nederland moet niet ze willen zelf, maar het is toch niet verkeerd.
Ik vind he juist goed het moet toch rustiger worden