Waar bestaat een fractie uit in de Tweede kamer? Zijn dat de kamerleden samen met partijleden die in de regering/ kabinet zitten?

Het CDA vergadert vanmiddag weer met de fractie, maar wie zitten er dan aan tafel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Gast25069;

De fracties zijn de leden van een partij die zitting hebben in de Eerste of Tweede Kamer. Maar omdat de zaken die spelen iedereen in de partij aangaan vergaderen de CDA-bewindslieden ook mee. Zij krijgen misschien immers straks weer zitting in het kabinet.