Mogen de caribische eilanden ook stemmen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus de inwoners van de eilanden op Nederlandse partijen. Zo ja welke eilanden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De inwoners van Bonaire, Sint Eustatius en Saba (deze eilanden staan ook bekend als BES-eilanden) nemen vanaf vandaag (12 september 2012) voor het eerst deel aan de Tweede Kamerverkiezingen. Inwoners van deze eilanden mogen hun stem uitbrengen als ze Nederlander zijn, 18 jaar of ouder en niet door de rechter zijn uitgesloten van het kiesrecht. Voor hen gelden dezelfde eisen als voor inwoners van de rest van Nederland. Bonaire, Sint Eustatius en Saba hebben sinds 10 oktober 2010 de status van bijzondere gemeente (openbaar lichaam) van Nederland.