Wat zou een overweging kunnen zijn om op plekken waar makkelijk een rotonde kan worden gebouwd, stoplichten te plaatsen?

Rotonde is voor een veel betere doorstroming en als het een drukke plek is zou er een dubbele rotonde kunnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het klinkt misschien vreemd, maar dan word het lastiger boetes te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dubbele rotonde kan ook veel gevaren opleveren, vooral als mensen niet opletten in de stad.

Bij stoplichten kan er een buffer gemaakt worden die auto's tegenhoud, maar ook in 1 stroom kan door laten gaan. Zo krijg je minder gaten, die je op de rotonde wel krijgt omdat er mensen zijn die niet in durven springen wanneer het wel kan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerslichten kosten een fractie van een rotonde.
De brandweer heeft overigens bezwaren tegen de toename van rotonde,s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rotonde is niet altijd de beste oplossing om verkeersproblemen op te lossen.
Als er zwaar vrachtverkeer rijdt is een rotonde onveilig voor fietsers.
Soms hebben de straten die op het kruispunt uitkomen niet dezelfde functies (doorgaand verkeer en andere)
Dan is het beter om verkeerslichten te plaatsen.