Waarom word libie wel aangevallen jemen niet?

De regeringen van libie en jemen zijn beide hun bevolking met enorm veel geweld aan het afslachten,maar libie word wel aangevallen,vanwege de olie misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het verschil zit hem er in dat er in Jemen geen sprake is van het leger dat met zwaar materieel wordt in gezet om de betogende burgers neer te slaan / te bombarderen.

In Jemen gaat het telkens fout tijdens uit de hand lopende demonstraties, in Libie is de situatie al veel verder: rebellen houden daar steden bezet en de dictator stuurt z'n bommenwerpers op ze af om ze 'te bevrijden'.

Jemen is (zeker in vergelijking met Libie) een zeer onderontwikkeld land, gelukkig heeft het leger niet de middelen ter beschikking die het in Libie wel heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het verschil zit hem in het aantal slachtoffers...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Journalisten, ooggetuigen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Khadaffi heeft een zuivering van deur tot deur aangekondigd, en schiet vanuit helikopters op zijn eigen bevolking. Dat maakt dat de situatie in Libië veel ernstiger is dan in Jemen, waar het overigens ook geen pretje is. Het is goedkoop om daar de olie bij te halen. Als je dat toch zou willen werkt het argument zelfs tegen je, want al die jaren dat wij vriendjes waren met Khadaffi konden wij zijn olie kopen, en nu is dat afgelopen.
Omdat libie goed is voor 1 miljoen olie vaten per dag richting Europa en Jemen niet