Ja. Hij wordt lijsttrekker voor het CDA bij de volgende verkiezingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Herstel: de kans is groot dat hij de lijsttrekker wordt.

"De kans is groot dat oud-minister Elco Brinkman na 15 jaar zijn comeback maakt in de politiek. Het partijbestuur van het CDA heeft hem voorgedragen als lijsttrekker voor de Eerste Kamer.
Het woord is aan de CDA-leden. Op het partijcongres in februari mogen zij zich over de voordracht uitspreken. De samenstelling van de Eerste Kamer hangt af van de Statenverkiezingen in maart."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Sinds wanneer is dat bekend? Er staat niets over op wikipedia. bedankt voor je snelle reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiki is nog niet bijgewerkt. En zie mijn aanvulling: het is nog niet zeker, maar de kans is wel heel groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was deze week in het nieuws. Maar het is wel voor de eerste kamer. Dus in de praktijk zul je daar weinig van merken, want we horen nu eenmaal niet zoveel over de eerste kamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar ook de eerste kamer hoort bij de politiek.