Hoeveel handtekeningen heeft een petitie nodig?

En waar kan ik die het beste op beginnen? Speciale site of?

In Amerika is het al zoveel Amerikanen erop reageren, dan moet het Witte Huis erop reageren. Is dit ook zo in Nederland? En zo ja, bij hoeveel? Of hoe ik krijg ik zo'n soort petitie onder de aandacht van de Tweede Kamer?

Toegevoegd na 29 seconden:
als zoveel Amerikanen"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken of Thunderclap.it iets voor je is. Via sociale media je topic onder de aandacht weten te brengen, en op een van tevoren bepaald tijdstip eenmalig eenzelfde bericht versturen uit naam van de aangemelde geïnteresseerden. Succes!

Het beste antwoord

40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van alleen mensen ouder dan 18 met de Nederlandse nationaliteit.
Jijzelf dient ook ouder dan 18 te zijn om zo'n initiatief te starten.

Het betreft overigens geen petitie maar een burgerinitiatief, mits het inderdaad je doel is het onderwerp verplicht op de agenda van de Tweede Kamer te zetten.
Een petitie is alleen een verzoekschrift aan het parlement, zonder dat parlementariërs verplicht worden hier gehoor aan te geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ zo is het en niet anders