Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel handtekeningen heeft een petitie nodig?

En waar kan ik die het beste op beginnen? Speciale site of?

In Amerika is het al zoveel Amerikanen erop reageren, dan moet het Witte Huis erop reageren. Is dit ook zo in Nederland? En zo ja, bij hoeveel? Of hoe ik krijg ik zo'n soort petitie onder de aandacht van de Tweede Kamer?

Toegevoegd na 29 seconden:
als zoveel Amerikanen"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken of Thunderclap.it iets voor je is. Via sociale media je topic onder de aandacht weten te brengen, en op een van tevoren bepaald tijdstip eenmalig eenzelfde bericht versturen uit naam van de aangemelde geïnteresseerden. Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van alleen mensen ouder dan 18 met de Nederlandse nationaliteit.
Jijzelf dient ook ouder dan 18 te zijn om zo'n initiatief te starten.

Het betreft overigens geen petitie maar een burgerinitiatief, mits het inderdaad je doel is het onderwerp verplicht op de agenda van de Tweede Kamer te zetten.
Een petitie is alleen een verzoekschrift aan het parlement, zonder dat parlementariërs verplicht worden hier gehoor aan te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ zo is het en niet anders

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding