Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ingeschreven blijven op het oude adres

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht, hier kunnen we over ongeveer 1,5 jaar in. Nu ben ik gastouder en wil dit graag bij mijn ouders in huis blijven doen, hiervoor moet ik wel ingeschreven blijven staan op het adres bij mijn ouders (waar ik nu dus nog woon)

Mijn concrete vraag is dus:
Kan ik verhuizen naar mijn nieuwe huis (die gedeeltelijk op mijn naam staat) maar ingeschreven blijven staan (in het bevolkingsregister) op mijn ouderlijk huis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Na een verhuizing moet je je laten inschrijven op je nieuwe adres, dat is verplicht.
Je gegevens van je paspoort, rijbewijs en dergelijke komen dan ook op dat adres.

Toegevoegd na 21 minuten:
Verhuizen

Verhuist u naar een ander adres binnen Nederland? U moet dan binnen 5 dagen aangifte hiervan doen bij uw (nieuwe) gemeente. Aangifte doen van verhuizing is verplicht. Soms mogen andere personen de aangifte voor u doen.

De volgende personen zijn verplicht aangifte te doen:

•iedere meerderjarige (18 jaar of ouder);
•de ouders, voogd of verzorgers voor minderjarigen jonger dan 16 jaar;
•de ouders, voogd of verzorgers voor inwonende minderjarigen van 16 en 17 jaar. Minderjarigen van 16 en 17 jaar mogen ook zelf aangifte doen;
•de curator van de persoon die onder curatele staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zie onderstaande site daar worden al je vragen beantwoord. De afgelopen zomer zijn er door de Tweede Kamer een viertal moties aangenomen die positief uitwerken voor de gastouderopvang. Het gaat om de volgende onderwerpen:
Gastouder mogen weer op meerdere adressen opvang bieden. Een verruiming voor de mogelijkheden van de gastouders. Je kunt je daarom gerust inschrijven bij je vriend en werken bij je ouders
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding