Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat bedoelt Henk Kamp van sociale zaken met de volgende uitspraken?:

1)"Ik wil bezien hoe de sociale zekerheid in stand kan worden gehouden in de vergrijzende samenleving."
2)"Tal van sociale wetten moeten we opnieuw bekijken vanwege de omslag in de beroepsbevolking en de krappe arbeidsmarkt. "
3) "Ik wil de ontslagregels zo willen herzien dat werkgevers zelf kunnen bepalen met welk personeel ze verdergaan."


Graag een beetje een heldere uitleg zonder gebruik van teveel moeilijke begrippen. Ik ben immers maar middelbare scholier:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
519

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zal het niet in andere woorden opschrijven maar een toelichting geven wat hij bedoelt en waar hij het over heeft:

1) Henk Kamp wil bekijken hoe de sociale zekerheid kan blijven bestaan in een land waar de mensen steeds ouder worden.

2) Heel veel regelingen moeten we opnieuw gaan bekijken omdat de mensen die werken steeds ouder worden en er niet veel werk is.

3) Ik wil de ontslagregels veranderen dat bazen zelf kunnen bepalen wie zij in dienst nemen en wegsturen.
---------------------------------------------------------------------------

1) Sociale zekerheid is de zekerheid in Nederland dat je eten kunt blijven kopen en kunt blijven wonen ook al ben je niet in staat te werken. Ook dat oude mensen geld krijgen (AOW). En dat als iemand ziek is of zwanger is gewoon krijgt doorbetaald. Ook als je wordt ontslagen heb je nog steeds recht op geld van de overheid. Dat is sociale zekerheid! Zeker zijn van een normaal bestaan ook al kun je door omstandigheden niet meer werken.