Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als er vier gordels zijn dan wel, bijvoorbeeld in een mini-van.

Op mijn B-rijbewijs staat "≤ 1 + 8". Dat houdt dus in dat ik maximaal 8 passagiers mag vervoeren. Iedereen moet een gordel om (samen in een gordel mag ook niet). Dus als mijn auto maximaal 8 passagiersplaatsen heeft met een gordel, mag dat.

Het ligt aan de verzekering die je hebt afgesloten of ook alle inzittenden zijn verzekerd (ongevallen inzittenden, vaak tot een maximaal bedrag).

Zijn er meer dan 8 passagiersplaatsen met gordel is het geen auto meer maar een bus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Per persoon ben je verplicht om een gordel te hebben. Dus tel hoeveel gordels er achterin zitten. Zoveel mensen mogen zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry , tegelijk
doch +1
Tel de gordels maar, dan weet je genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent verzekerd tot 5 personen zonder de bestuurder...
Dus als je er een meer meeneemt ben je niet verzekerd...

Dus het mag niet... De gordels kunnen dat ook niet aan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Suzuki Smurf van mijn ouders zitten maar twee gordels achterin...
Dus het gaat niet om 5 personen, maar om het aantal gordels en daarbij behorenden zitplekken.
Ligt aan de auto.
Er zijn auto's met twee banken achterin, daar mag het vast wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met ingang van 1 mei 2008 mag in auto's die op alle zitplaatsen gordels hebben niemand meer zonder gordel worden vervoerd. Heeft de achterbank bijvoorbeeld drie gordels, dan mogen er niet meer dan drie mensen op de achterbank vervoerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding