Is de overheid verplicht antwoord te geven op brieven of e-mails van burgers en wat als de overheid niet binnen een bepaalde tijd antwoord geeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Dit licht er volkomen aan waar deze brief overgaat.

Is het een klacht voor iets in uw buurt is de overheid niet het aanspreek punt. Is het een klacht over een boete, dan als er niet gereageerd wordt binnen een bepaald termijn vervalt de boeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de overheid is verplicht een antwoord te sturen naar een vraag of klacht, maar de tijd dat je het antwoord krijgt varieert of je het naar de juiste instantie hebt gestuurt, de overheid word betaald van belasting geld en er word dus geen haast gemaakt. typ in bij google klacht overheid, zei helpen jou verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"de overheid word betaald van belasting geld en er word dus geen haast gemaakt" Is als bewering enigszins kort door de bocht hè.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vraagt of hoe je je kanariepietje moet heten krijg je vast het antwoord dat ze zich daar niet over uitlaten ofzo ( kortom niet echt de moeite waard,) al helemaal niet als je weet dat daar registratie kosten aan verbonden zijn die wij met zn allen betalen >.< en die bewering is idd kort door de bocht :) maar heb jij ooit snel andwoord gehad, of sterker nog om maar een voorbeeld te noemen, zou het echt een week duren om een id kaart of rijbewijs te maken? en als je extra betaald waarom zou het dan wel kunnen?
De overheid is wel heel erg breed.
Daaronder vallen alle ministeries en alle instanties van die ministeries.
Dus neem eerst contact op met de instantie waar je geen antwoord van krijgt.
Telefoonnummers moeten wel te vinden zijn.
Veel overheidsinstanties zijn nog niet zo handig met het consequent omgaan met E-mail.

Voor vragen aan de Rijksoverheid bel met
Postbus 51 telefoon: 0800 - 8051
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Realiseer je wel dat mensen via e-mail heel makkelijk hun mening ventileren of de meest (waanzinnige) ideeen uiten waarvan ze dan vinden dat de overheid het moet gaan uitvoeren zoals zij willen. Nou, grote kans dat dit niet gehonoreerd wordt. Er is ook niet goed tegen aan te werken om al die e-mails en brieven te beantwoorden. Weet je hoeveel capaciteit dit kost?

Zelf werk ik bij de overheid en soms zit ik op een afdeling waarbij brieven van burgers binnenkomen. Daar wordt dan wel antwoord op gegeven, maar als je ziet hoe een geklaag het vaak is en hoe slecht geformuleerd de brief of e-mail is, zou je die het liefst in de prullenbak gooien. Het is vaak moeilijk te achterhalen wat de schrijvers nu eigenlijk willen of bedoelen, maar (helaas) moet er dan toch een zinnig antwoord worden gegeven.