Is de overheid verplicht antwoord te geven op brieven of e-mails van burgers en wat als de overheid niet binnen een bepaalde tijd antwoord geeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit licht er volkomen aan waar deze brief overgaat. Is het een klacht voor iets in uw buurt is de overheid niet het aanspreek punt. Is het een klacht over een boete, dan als er niet gereageerd wordt binnen een bepaald termijn vervalt de boeten.

de overheid is verplicht een antwoord te sturen naar een vraag of klacht, maar de tijd dat je het antwoord krijgt varieert of je het naar de juiste instantie hebt gestuurt, de overheid word betaald van belasting geld en er word dus geen haast gemaakt. typ in bij google klacht overheid, zei helpen jou verder

De overheid is wel heel erg breed. Daaronder vallen alle ministeries en alle instanties van die ministeries. Dus neem eerst contact op met de instantie waar je geen antwoord van krijgt. Telefoonnummers moeten wel te vinden zijn. Veel overheidsinstanties zijn nog niet zo handig met het consequent omgaan met E-mail. Voor vragen aan de Rijksoverheid bel met Postbus 51 telefoon: 0800 - 8051

Realiseer je wel dat mensen via e-mail heel makkelijk hun mening ventileren of de meest (waanzinnige) ideeen uiten waarvan ze dan vinden dat de overheid het moet gaan uitvoeren zoals zij willen. Nou, grote kans dat dit niet gehonoreerd wordt. Er is ook niet goed tegen aan te werken om al die e-mails en brieven te beantwoorden. Weet je hoeveel capaciteit dit kost? Zelf werk ik bij de overheid en soms zit ik op een afdeling waarbij brieven van burgers binnenkomen. Daar wordt dan wel antwoord op gegeven, maar als je ziet hoe een geklaag het vaak is en hoe slecht geformuleerd de brief of e-mail is, zou je die het liefst in de prullenbak gooien. Het is vaak moeilijk te achterhalen wat de schrijvers nu eigenlijk willen of bedoelen, maar (helaas) moet er dan toch een zinnig antwoord worden gegeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100