wat bedoelt het CPB met structureel --> zie vraag.

Hetvolgende staat in een verslag van het CPB.

In 2015 levert deze maatregel een besparing op de aowuitgaven op van 0,4 mld euro. Structureel is het effect van deze maatregel 4,6 mld euro
(inclusief versobering Witteveenkader en werkgelegenheidseffecten).

Maar wat is het verschil tussen dat structurele effect van 4,6 miljard en de besparing van 0,4 miljard? wat bedoelen ze daarmee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

structureel is op langere termijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
structureel is iets wat blijft voortduren.
Dit is in tegenstelling tot eenmalig, dat is zoals het woord zelf al zegt na 1 keer afgelopen.

dus in 2015 heb je 0,4 miljard bespaard
maar in totaliteit als je alles bij elkaar optelt (van de jaren die erna volgen) is het 4,6 miljard.
itsme