Is het vertrouwen in de politiek wel zo groot?

Een aantal maanden geleden:
Wouter Bos: "Ons land zal niet getroffen worden door een crisis" "De begroting is prima in orde"

En nu:
"We zitten in een recessie", "We hebben een begrotingstekort".

En de cijfers tonen aan dat het vertrouwen in de politiek stijgt???? Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het vertrouwen kan juist groeien als in moeilijke tijden goede beslissingen genomen worden. Deze overheid is niet bang om in te grijpen en onderneemt en wacht niet af tot het te laat is.

Het begrotingstekort komt omdat de overheid 20 miljard nodig had om een bank op te kopen. Als je die kosten eraf haalt is er niets aan de hand. Dus eigenlijk is er geen tekort alleen door het moeten ingrijpen is er een tekort ontstaan. Let wel; dit tekort is geen echt te kort. Het is niet zo dat het geld op is. De overheid wil alleen niet over hun eigen begroting heen voor hun regeerperiode en daarom spreekt met van een tekort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weet je wat het probleem met publikatie's is,elke hond blaft anders.Het vertrouwen in de politiek stijgt!Als je het zo leest,zou 55% van de bevolking tevreden zijn(ik vindt dat nu echt niet zoveel!)zou het niet zo zijn, dat het gedeelte van de NL bevolking, dat nog vertrouwen heeft in de regering niet 55% is, maar goed is voor 55 zetels in de 2e kamer?Zou zo maar kunnen.Geef de bevolking een feestmuts en een toeter,en houdt ze rustig met een spannend verhaal.
We zitten gewoon dik in de puree,en er zijn genoeg mensen die dit al aan den lijve en portemonnaie ondervinden.En de Regering probeert het alles nog een beetje onder de muts te houden.Er mag geen paniek uitbreken.
Vluchten kan niet meer,het is overal narigheid.Laten we met z'n allen proberen het beste er van te maken,en een slip van de jas van de regering vasthouden,het zal toch ooit weer goedkomen?

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ondanks het feit dat het steeds slechter gaat hebben mensen kennelijk vertrouwen dat de genomen maatregelen op termijn effect zullen sorteren.
Het zal voor een gedeelte ook 'wishful' thinking zijn.
Het hopen dat er goed wordt gehandeld.