ik heb in het verleden bij iemand ingewoond (maar ik was geen hoofdbewoner) kan het waterschap mij voor het hele bedrag aanslaan ?

heb contact gehad met het waterschap en deze deelde mij mede dat ze elke bewoner die daar gewoond heb kunnen aanslaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De waterschapsbelasting kent gradaties: 1 bewoner betaald voor 1 bewoner. 2 bewoners worden voor 3 bewoners aangeslagen.Dus als men met 6 personen een woonruimte heeft, wordt men aangeslagen voor 3 personen.
Is bij wet geregeld.Krom? Jazeker !!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ben benieuwd welk waterschap dat is.

Bij mijn weten krijgt de hoofdbewoner de ingezetenen omslag op zijn bordje en niet jij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me sterk.
Er mag maar 1 heffing per wooneenheid worden opgelegd en ik neem toch aan dat de hoofdbewoner ook een aanslag heeft gekregen (nachecken dus)

Het waterschap zelf kan wel van alles roepen onder het motto: Niet geprobeerd is altijd mis.

In de links vind je dat daarnaast de EIGENAAR ook rechten voor het pand moet betalen.

Wat betreft gebruikers: Een ingezetene, gebruiker van een woonruimte moet ook betalen.
Is een vastbedrag, onafhankelijk van aantal bewoners en water verbruik per woon eenheid.

En dus, als de hoofdbewoner GEEN aanslag heeft gekregen in bezwaar gaan met vermelding van de persoon waar de aanslag wel heen moet (verkeerde tenaamstelling als reden van bezwaar dus)

Toegevoegd na 4 minuten:
Bronnen werken niet goed:
Teksten komen van de wel bereikbare site.

1: De watersysteemheffing ingezetenen wordt geheven ter bestrijding van de kosten van het watersysteem. Belastingplichtig is diegene die op 1 januari van het heffingsjaar gebruiker is van een woonruimte. Deze heffing wordt opgelegd conform de Verordening Watersysteemheffing.

2: De watersysteemheffing ingezetenen is een vast bedrag per wooneenheid per heffingsjaar. Het aantal bewoners of het waterverbruik heeft dus geen invloed op de hoogte van deze heffing. De hoogte van dit bedrag kunt u terugvinden bij het onderdeel ‘tarieven’.

3 tekst is: Voor het aanwijzen van de gebruiker van een woonruimte heeft het waterschap regels vastgesteld. Indien blijkt dat niet u, maar een andere bewoner de gebruiker is, dan kunt u schriftelijk een door u beiden ondertekend verzoek indienen voor aanpassing van de aanslag.

Raadpleeg vraag : Aanwijzen belastingplichtige watersysteemheffing gebruiker (WSH-G).