ik moet op een cultuurmarkt over de afghaanse politiek gaan vertellen zonder dat het saai wordt wat kan ik het best vertellen

het is voor kinderen van de derde klas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uitstraling is het belangrijkste. Vertel tijdens je presentatietje wat leuke verhalen, wat anekdotes. Hou de humor erin en betrek de kinderen in het verhaal. Laat vooral niet merken dat het eigenlijk heel saai is. Als je ze kwijt bent, ben je ze ook helemaal kwijt.

Veel suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoeveel kennis je van Afghanistan hebt (ikzelf niet zo veel) en ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt voor de cultuurmarkt, maar ik weet een goed boek over Afghanistan, een reisverhaal. "Firozkohi, een Afghaans reisjournaal"is de titel. Als je dit boek leest, heb je een heel andere invalshoek, met veel praktische zaken (uit het dagelijks leven) die misschien niet heel direct met de politiek te maken hebben, maar die zeker de "saaie" uitleg kunnen verlevendigen.
De schrijver is Go Mandersloot en het is uitgegeven in 1971 door het Museum voor Land- en Volkenkunde Rotterdam. (Misschien niet al te makkelijk aan te komen, maar bv bij de Slegte of wie weet bol.com.)