Zou het leger ook in een andere bedrijfsvoering kunnen bestaan?

ik bedoel formeler

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie: ik bedoel INformeler

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit geprobeerd het tijdens mijn diensttijd in een grijs verleden iets formeler te makeen,maar dat is me slecht bekomen!
Ik lag(zo heet dat) toen in het Harde en moest als verbindingsman alle kantoren voorzien van nieuwe telefoontoestellen. Bij het 1e kantoor,dat ik volbeladen binnenkwam,ging het al mis! Ik zei vriendelijk : Goedenmorgen heren,en de opper militair antwoordde met barse stem: Wij zijn geen heren! Waarop ik antwoordde : Nee,dat merk ik! Het resultaat was een enorme douw.14 dagen verzwaard arrest.

Het beste antwoord

Moeilijk.

Het doel van die formele structuur is ervoor te zorgen dat order direct worden opgevolgd. Doordat dit altijd en overal het geval is gaan mensen in gevaarlijk situaties ook niet ineens twijfelen, ze reageren gewoon.

Als er meer teamwerk en dergelijke is, is er ook meer overleg en kom je weliswaar VAAK tot betere besluiten, maar het duurt ook langer. En dat kun je niet hebben in levensgevaarlijke situatie. Vandaar dat deze formele structuren altijd gebruikt worden. Je kunt zoiets niet maar een beetje doen.

Dus wat mij betreft gaat dat niet lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe bedoel je formeler?
NOG formeler dan het al is?

Als er iets formeel is, dan is het wel de hiërarchie
[[[d.w.z. de organisatiestructuur waarbij mensen de baas zijn over anderen]]] in het leger.
Daar is dat namelijk heel duidelijk, met die rangen en standen.

Bedrijfsvoering is de wijze waarop het bedrijf geëxploiteerd wordt: de manier waarop de bedrijfsprocessen van een bedrijf worden bestuurd en uitgevoerd worden, met inbegrip van de resulterende producten en diensten en de externe relaties met klanten, leveranciers, partners en anderen.

Ik kan je vertellen dat dat in het leger allemaal heel formeel en heel bureaucratisch geregeld is.
Ik zou niet weten hoe het nog formeler zou kunnen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bron: twee zonen in "het leger" geweest. Een als officier bij de Marine, een als Commando.