Hoeveel procent van de Nederlanders is voor afschaffing van het koningshuis?

Er is een NRG, Nieuw Republikeins Genootschap dat o.a. de naam Bernhard bij straatnamen en gebouwen weg wil hebben. Hoeveel leden telt die vereniging? Er blijkt ook nog een Republikeins Genootschap te bestaan. Kan daar ook geen ledental van ontdekken. Is er in Nederland belangstelling voor een republiek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

60% is voor het KH (links en christelijke partijen), 30% is voor afschaffing en 10% weet het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijna driekwart van de Nederlanders vindt dat het koningshuis te duur is. En is daarom voor afschaffing. En jongeren ruim 80 procent.