Welke politieke partij staat het verst weg van jou idealogie?

Waar zal jij dus in ieder geval nooit op stemmen?

En waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Bij het aanmaken van een vraag bijvoorbeeld selecteren of dat het om een meningsvraag gaat, waarbij down-duimpjes worden uitgeschakeld bijvoorbeeld.

Antwoorden (19)

cda, omdat daar een c in staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De SP...

Ik deel hun socialistische standpunten gewoon niet. En daarbij vind ik de SP te vaak naar het communisme gericht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deel geheel jouw mening. De enige keer dat ik het met de SP eens was was toen Marijnissen Koenders een flapdrol noemde, alleen de reden waarom was ik het uiteraard weer niet geheel mee eens.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan Marijnissen is een goed debater met voor mij de verkeerde uitgangspunten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De SP heeft naar mijn gevoel NIKS met communisme te maken. Ik heb overigens niks positiefs met de S(la)P.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hoppafood: Heb begin dit jaar eens een boekje van de SP gelezen. En alles draaide in dat boekje rondom het Marxisme en communisme. Bovendien werd in dat boekje uitgelegt hoe dicht socialisme en communisme bij elkaar zitten...
Ik heb geleerd zeg nooit, nooit, maar op een partij die openlijk discriminatie tentoonspreidt zal ik NOOIT stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een partij die geen moeite heeft met discriminatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert Wilders... De energie van Geert Wilders als persoon is erbarmelijk, de man is niet van allure, is niet verfijnd, is niet beleefd... Hij leeft op de stem van wraaknemen tegen de regeltjes-maatschappij, daar haalt hij zijn winst... In tegenstelling tot Pim Fortuyn, is Geert geen meritocraat, geen vernieuwer... geen man van het woord... Geert is een man van de opportunity... de stem van het protest, maar hij gaat het per definitie niet waarmaken, net zoals Bush is hij een gelegenheids-fenomeen dat even leeft en snel weer sterft... Met alle nare gevolgen van dien voor de samenleving die de wonden moet likken en de oplossing moet gaan vinden voor de mislukkingen die de persoon heeft doen laten ontstaan...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergelijking tussen Bush en Wilders klopt niet. Bush heeft het 8 jaar voor het zeggen gehad, terwijl Wilders nog geen regering heeft geleid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Je bent me net voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat klopt, maar ik heb het over de persoon, niet over het verleden van de twee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eveneens klopt je vergelijking niet... Wilders mocht willen dat hij zoveel macht kan krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt veel bijdragen XiniX (de meeste!) maar deze is briljant. Nog maar een puntje erbij zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze houden je lekker in evenwicht zo XiniX met 5 - 5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij krijg je ook een +1, ik ben het helemaal met je eens.
Partij voor de dieren; in geen geval vind ik dat de rechten voor een dier boven de rechten van een mens mogen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel makkelijk de PVV omdat de PVV wil afbreken van alles wat ik mooi vind aan dit land. Ik ben trots op de Nederlandse tolerantie de vrijheid van religie, het feit dat wij "open minded" waren. Nederland was het eerste land met het homo-huwelijk en het eerste land met volledige vrijheid van religie. Dat zijn voorbeelden van wat ons land mooi maakt. Maar daar en tegen zet deze partij nu een minderheidsgroep weg als slecht. Heeft de geschiedenis niet uitgewezen dat dit niet kan? Hoe vaak hebben dit soort praktijken in de geschiedenis niet gelijd tot grote tragedies. Hebben wij dan niets geleerd? Bovendien is het een partij de gericht is op sentiment in plaats van rationaliteit Afgezien van het grote morele bezwaar dat ik heb zijn de plannen van de heer wilder onuitvoerbaar. Zijn plan om moslims toegang tot ons land te laten ontzeggen. Betekend wetswijziging vaan meerdere artikelen van de gewone wet, de grondwet, meerdere Europese verdragen, meerdere internationale verdragen, schending van de internationale mensenrechten en vereist dat Nederland uit de Europese-Unie stapt. Kortom onhaalbaar en uiterst onwenselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de SP valt bij mij ook de Partij voor de Dieren af. Ik neem die mensen gewoon niet serieus.
Nu moet ik wel zeggen dat dit nog grotendeels gebaseerd is op het politieke debat van de kleine partijen (ook wel het smurfen-debat genoemd) voor de vorige verkiezingen. Daar kwam gewoon geen zinnig woord uit.

Geloof me, ik geef heel veel om dieren, maar om daar nu een aparte partij voor op te richten... Dat doet me denken aan het stripboek Suske & Wiske en de koeiencommissie (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_koeiencommissie)
waar de gevolgen zichtbaar zijn van wat er gebeurt als dieren de macht grijpen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle religieuze partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SGP. Ik zou nooit stemmen op een partij die zijn standpunten bepaalt vanuit een bepaalde religie. En de SGP is daar op dit moment het extreemste voorbeeld van.

Overigens zou ik dus ook nooit stemmen op ChristenUnie of CDA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijk PVV.
Protest partij, roepen en schreeuwen en vaak ondoordacht. Ze generaliseren bevolkingsgroepen. Zag van de week dat ze de polen de schuld gaven van werkloosheid onder de autochtone bevolking..ja zo iemand hebben we in de jaren 30 en begin veertig ook in Duitsland gehad. Vreselijk dat soort figuren ze spelen in op de angst en ongenoegen van de bevolking en hebben daardoor veel steun maar buiten standpunten om over allochtonen hebben ze totaal geen beleid. Hoe met sociale verzekering etc etc...met koninginnedag heb ik de partij niet gehoord maar owee als het een Marokkaan was geweest die in die auto had gezeten dan had meneer voorop gestaan..als het een Nederlander is heeft deze partij schijnbaar geen mening of medeleven.
PVV heeft soms goede punten en raakt af en toe goed de zere plek maar concrete oplossingen ho maar en hun politiek is niet breed maar zeer specifiek gericht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groen Links

met stip bovenaan mijn lijst

De reden: omdat ze een link naar de pedofielenvereniging martijn hebben staan op hun officiele website
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wa-aat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal straks even zoeken, staat er al jaren op en in de HP de Tijd is er zelfs een heel artikel aan besteed. Niet iets dat ik zomaar uit mijn duim zuig. En als het weg is dan is dat pas sinds kort. Maar als je dan zo groen links bent dan vraag het ze zelf eens, zullen ze echt niet ontkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een nogal extreem verhaal : http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=981 En hier wat tekst door Groen Links over Martijn: "RozeLinks, platform van GroenLinks voor seksuele diversiteit, is het niet eens met deze beslissing (een toegangsweigering van Martijn). Wij zijn er voorstander van dat jullie de Vereniging Martijn juist wel en liefst ook expliciet welkom heten. Daarvoor hebben we de volgende redenen. De Vereniging Martijn is een legale vereniging, die opkomt voor acceptatie van relaties tussen jongeren en ouderen waarbij eventueel seks in het spel is, zowel hetero- als homoseksuele. Door informatie te geven proberen ze vooroordelen weg te nemen en problemen bespreekbaar te maken. Het is ons niet duidelijk hoe jullie kunnen stellen dat deze vereniging niet overeenkomt met de doelstelling van Roze Zaterdag. "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helmer, het is dus wel zo erg en de werkelijkheid is wel zoals ik aangeef. Lees dit maar eens, gevonden na 1 minuut op google. Het staat werkelijk vol met links etc. naar groen links en verbanden tussen groen links en pedosexuelen. http://www.martijn.org/page.php?id=1171993 Gaat over interview met voorzitter groen links. Ergens onderaan de lijst.
Ha, die Jinx;

Op dit moment voor mij met stip de PVV. Dit vanwege de constant negatieve stellingname, het oproepen van zondebokbeelden, inspelen op onderbuikgevoelens en onwetendheid, ontbreken van werkbare oplossingen en slechte kennis van de materie.
Als je bijvoorbeeld niet snapt hoe de Kieswet in elkaar zit en niet de moeite neemt dit uit te zoeken moet je er ook niet over klagen. En al helemaal niet als je klacht ongegrond blijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CDA en ChristenUnie. Mensen die legendes boven logische beredeneringen verkiezen mogen van mij niet regeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PVV, omdat ze gewoon recht tegen mijn gevoel indruisen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een hele gevoelige vraag welke hele persoonlijke meningen kan geven. Aan de eerdere antwoorden kan ik al afleiden dat er flink gediscussieerd wordt. Mijn ervaring op internet is dat het dan wel eens snel 'lelijk' kan worden.

Ik zou zelf nooit stemmen op partijen die neigen naar extremisme (dan wel extreem rechts, dan wel extreem links, dan wel extreem religieus).

Verder vind ik dat religie en politiek niet samen kunnen gaan. Als je een partij hebt met religie A en een partij met religie B hebt dan zal er tussen die partijen altijd spanning zijn. Het is beter om geen partijen te hebben die op een bepaalde religie gebaseerd zijn. Ik vind het prima als mensen een bepaald geloof willen uitstralen, maar dat moet dan een privé kwestie blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cda. cu ook wel, maar heeft minder invloed. net als gvp. waarom deze partij(en)? dat moge duidelijk zijn.
belachelijk dat ze bestaansrecht hebben btw, kerk en staat hoort gescheiden te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Partij voor de dieren.. want sinds wanneer kunnen dieren praten en zeggen wat ze willen? Al de plannen voor de dieren hebben mensen bedacht..

Ik vind dat de mensen altijd nog boven de dieren staan..

Toegevoegd op 04-06-2009 22:01:32
Ik zou trouwens ook niet zo snel op een partij kiezen waar geen vrouwen in mogen regeren.. Ik vind dat vrouwen gelijk zijn aan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk de SP. Veel dingen die ze zeggen klinken vaak best plausibel, ze leggen terecht vaak de vinger op de zere plek, maar de ideologie er achter staat zo mijlenver bij de mijne vandaan.....
Het is toch het geloof in de maakbare samenleving en het toch net iets teveel uitgaan van het goede in de mens / te weinig rekening houden met de opportunist in ieder van ons dat veel van hun wensen in de praktijk onuitvoerbaar of onbetaalbaar maakt - althans in deze samenleving. Natuurlijk geld dat voor de meeste linkse partijen wel in enige mate, maar daar is vaak de praktijk al wat meer aan de realiteit getoetst en afgesteld. Dus de SP is de enige die ik echt te allen tijde 100 % uitsluit, waar PvdA en Groenlinks in theorie wellicht ooit nog een kansje zouden maken.
En iedere partij die werkt op een Christelijke (of andere religieuze) grondslag ; ik ben zo 100 % voor scheiding van kerk en staat dat ik dat te allen tijde uitsluit. Los van het feit dat ik me bijvoorbeeld in het programma van de Christenunie een heel eind kan vinden, maar de basis is gewoon ' verkeerd' . Voor mij dan.