Wat is verschil tussen de groene en blauwe Duitse politie?

Ik was laatst in Duitsland, en het viel me op dat er politieauto's zijn die groen zijn, zoals ik ze ken, en blauwe. De blauwe die ik zag waren vooral VW Passat stations.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (2)

Ze zijn volgens onderstaand bericht met een 'omvorming' bezig!

Sinds jaar en dag was de Duitse politie herkenbaar aan het groene uniform. Maar dat is voorbij. Veel Duitse deelstaten zijn bezig hun tienduizenden agenten in blauw te kleden. Reden: Europese eenheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie in Duitsland is aan het overstappen van groene auto's naar blauwe auto's. Dit omdat Duitsland één van de weinige Europese landen was die nog geen blauw op straat had.