Een rechtse politicus,want hij refereert aan nationalistisch aandoende elementen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechts. Volgens anderen: extreem rechts.

Historisch gezien - in de 19de eeuw - duidde rechts op conservatisme, een scherpe reactie tegen de moderne vrijheden en de industriële maatschappij, sterke klemtoon op organisch gegroeide sociale verbanden en machtsposities, respect voor autoriteit en aanvaarding van ongelijkheid.

Links daarentegen duidde op een progressieve visie - denk aan de leuze van de Franse Revolutie, vrijheid, gelijkheid en broederschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is nergens te plaatsen, hij is populistisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mensen die er verstand van claimen te hebben is het een midden partij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor bron is dat? Waar komt dat schema vandaan?
Sommige van zijn ideeen zijn extreem rechts, anderen gematigd rechts en weer anderen juist weer heel links. Er is al een aantal jaren een trend aan de gang dat het onderscheid tussen links en rechts niet meer zo duidelijk is. Geert Wilders is daar een goed voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens een onderzoek van wetenschappers is de PVV 'nieuw rechts radicaal" http://www.nrc.nl/binnenland/article2469720.ece/Onderzoek_PVV_is_nieuw_rechts-radicaal
Een populist waait met alle winden mee.
Zo de wind waait, waait mijn jasje, luidt het spreekwoord.
Let maar op zijn uitspraken.