Wat is het gemiddelde opleidingsniveau van een PVV stemmer?

Dit als reactie op 'Waarom is de PVV zo populair?

Ik las hele lappen tekst met goed onderbouwde antwoorden en vele duimpjes en kwam toen plotseling de onderstaande paar zinnetjes tegen. Ik quote;

'Blijkbaar is de meerderheid tegen allochton en kiezen ze voor de pvv.' (geen plusjes, minnetjes of reacties)

Een heel simpel, ondoordacht overkomend antwoord dat misschien wel eens compleet waar zou kunnen zijn!

Alles dat het 'wat dommere' gedeelte van het plebs over Wilders weet is dat hij niet van buitenlanders houdt.

Is de gemiddelde pvv stemmer inderdaad een beetje minder 'wereldwijs' dan gemiddeld?
Is dat peilbaar?

Als dit inderdaad het geval is, dan is dat ene zinnetje van Michello misschien correcter dan we gedacht hadden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Begin dit jaar (in februari) deed TNS Nipo al onderzoek voor de Volkskrant naar de PVV-stemmer. De belangrijkste uitkomst: de PVV slaat steeds meer aan bij alle lagen van de bevolking. Het onderzoek liet ook zien dat de PVV meer hoogopgeleiden aantrekt. In 2006 was nog maar 9% van de PVV’ers hoger opgeleid, nu is dat 13%. Onder de nieuwe PVV-stemmers is het percentage hoogopgeleiden zelfs 16. En veel VVD-stemmers zijn overgestapt naar de PVV. De onderzoekers geven als verklaring voor deze verschuivingen de toevoeging van het onderwerp de vrijheid van meningsuiting aan de politieke agenda van de PVV-voorman.

Als je dit artikel leest, weet je alles over de gemiddelde PVV stemmer!
http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2009/09/28/de_pvv-stemmer_is_vooral_solidair_met_zichzelf/

Toegevoegd na 33 seconden:
We praten hier dan over 2009...

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder bleek uit het onderzoek van TNS NIPO dat veel van de PVV kiezers (een kwart) 55 plus is. Verder zijn ze meestal man, wonen ze in een (koop-) rijtjeshuis en zijn ze vaak atheïst. In 2006 waren de PVV-stemmers in belangrijke mate ex-LPF-kiezers (31 procent) en ex-VVD (22%). Ook de PvdA was leverancier (8%). Degenen die nu op de PVV zouden stemmen, zijn voor 61 procent nieuw. Zij komen vooral van de VVD (34%) en het CDA (20%). Opvallend is het aantal SP-spijtoptanten (12%). Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. In 2009 is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben niet tegen alloctonen, in andere antwoorden door de tijd heen, heb je kunnen lezen, dat ik juist van allochtonen hoop voor de toekomst van Nederland heb. Maar toch zal ik de volgende keer op de PVV stemmen. Waarom? Omdat de oude partijen van Nederland op een vreselijke manier hebben gefaald. De PVV is niet de partij van de toekomst, maar nu wel het beste wat we hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kizi1234
2 maanden geleden
Dus volgens jou is de beste keuze om op een oud vvd lid te stemmen?
Ik denk dat er nog steeds sprake is van positieve discriminatie.
Daarom snap ik dat de pvv stemmers van alle opleidingsniveau's zijn.
En in wat voor land leven we voort? Heb meegemaakt dat een koppel op het station werd overvallen door een groepje allochtonen. De man verzette zich en kreeg ook nog eens klappen. Vlakbij het station stonden een paar agenten en stel liep er naar toe voor hulp.
Het antwoord was: dat zij de volgende dag maar aangifte moesten doen.
De tijd dat de politie je beste vriend was, is blijkbaar wel geweest.
En van sociale controle moet je het ook niet meer hebben.
Het lijkt wel alsof het recht van de sterkste begint te gelden. ( zeker als het op deze manier door blijft gaan)
Niet helemaal antwoord op de vraag.

Toegevoegd na 8 minuten:
En eens met mijn voorganger.
Ik denk dat de hoeveel heid mensen die op de pvv stemmen, ook wel iets zegt over de onvrede die er heerst bij veel mensen nog steeds.