Weet het kabinet zelf wel af van kernwapens in Nederland?

"Het Nederlands kabinet heeft de aanwezigheid van Amerikaanse kernwapens in Nederland nooit bevestigd."

http://www.nu.nl/binnenland/2390003/wikileaks-bevestigt-kernwapens-in-nederland.html

Maar weten ze hier zelf wel van af? Of is het voor hun ook een verassing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk weten ze dit. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze het niet weten. Kan toch nooit zo zijn: Huh?... Hebben wij kernwapens, waar komen die opeens vandaan.

Deze bommen zijn vervoerd door lucht transport en begeleid door straaljagers. De bommen zijn opgeslagen in een bunker 200 mtr onder de grond. Dit alles versterkt alleen maar de banden tussen Amerika en Nederland. Er gebeuren zovéél dingen (vooral politiek-militair gezien) waar nooit niks, wat van te weten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze weten er van, maar ze verzwijgen het. Op 24 Januari 2008 werd dit al bevestigd door de Belgische minister De Crem van defensie, maar de Nederlandse regering bleven heirover zwijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
bleef hierover zwijgen*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, onze AIVD weet alles.

En...., de AIVD legt verantwoording af aan onze regering!

Toegevoegd na 2 minuten:
(Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst = AIVD)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het huidige kabinet kan dit als verrassing zijn gekomen.

Voor het vorige kabinet niet, daar moeten zeker 2 personen zijn geweest die dit weten. Balkenende en die van buitenlandse zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk weten ze dat! Wellicht dat ze het proberen te verkopen/verhullen dat de basis tot Amerikaans grondgebied hoort en daardoor de wapen *niet* op NL-grondgebied (maar wel IN NL) liggen.