Het zijn gewoon maar mensen, in dat opzicht vind ik dat het wel moet kunnen. Daarentegen hebben ze een publieke functie en staan zijn als symbool voor onze politiek en regering. Juist nu er zoveel onzin gebeurt zou ik het fijn vinden als ik een beeld had van serieuze mensen die met trots over ons waken. Kinderen die elkaar een flapdrol noemen past niet in dit plaatje. Ik had het liever niet geweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Al gesteld.

Toegevoegd op 28-05-2009 10:25:09
Nee, ik vind dat niet kunnen. Gaat tegen alle fatsoensnormen in welk in mijn opzicht, zeker in de tweede kamer, gehandeerd zouden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch niet helemaal dezelfde vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal nee, dat klopt.
Nou, Wilders bananenrepubliek wordt de waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat vind ik wel. Ik vind sowieso dat vrijheids van meningsuiting betekend dat je vrij bent om je mening te geven. Als die mening discriminerend of absurd is jammer dan het is je mening.

Ik vind dat iedereen z'n eigen mening mag hebben en mag uiten. Dus ook als je de holocaust ontkent of in een stadion domme dingen gaat zingen.

Wat mij betreft mag dus ook een imam zeggen wat hij wil (bijv over homo's).

Wat ik alleen wel vind, dat mensen die een beroep uitoefenen bijv een leraar, wel bij de feiten moeten blijven en niet hun persoonlijke mening moeten leren. Een imam mag dus zeggen wat hij vind, maar niet als hij z'n beroep uitoefent.

Toegevoegd op 28-05-2009 10:27:57
vindt met dt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lopendvuurt: anti-wilders?

Ik vind het niet kunnen, voor politici moeten de zelfde regels gelden als voor de gewone burger.

Als jij als burger Flapdrol tegen een wout zegt kan je een boete van 250 euro krijgen. Waarom mogen hun het dan wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, da's asociaal pubertaal. Het is een ongenuanceerd scheldwoord. Bovendien iets wat niet te bewijzen of ontkrachten valt.
Net als in rechtbanken, vind ik dat zulke taal niet past bij een volksvertegenwoordiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gebeurt... dus het kan...
maar ik vind het niet getuigen van veel intelligentie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Marcel71;

Eerlijke politici die de taal van de kiezer spreken, dat wilden we toch allemaal?
Serieus; geen sterke zet van Marijnissen, zelfs als hij inhoudelijk misschien nog wel gelijk heeft. Maar voor mij hoeven dit soort woorden niet in het parlement. Dat gezegd hebbende; ik vond Wilders die een minister voor knettergek uitmaakte nog wel een tandje erger.

Toegevoegd op 28-05-2009 11:31:34
Ik vind overigens wel dat het moet mógen. Want niet alles wat mag moet daarom ook maar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat dit gewoon moet kunnen hoor. Het zijn ook maar mensen die er weleens wat uitgooien dat door een ander niet gewaardeerd word...

Ik heb een concorrent wel eens uitgemaakt voor 'droplul', omdat hij en kritiek had op mijn werk en dreigde met een advocaat...

Ik heb hem toen gezegd dat ik uit kijk naar de rechtzaak. En toen hij begon te preken over allerlei successen die zijn advocaat wel niet bereikt had heb ik hem droplul genoemd en ben verder gegaan met mijn eigen werk...

Het heeft alles bij elkaar nog geen 24 uur geduurd voordat ik van al mijn lokale klanten een reactie hierop heb gekregen. Met als enige resultaat dat ze vonden dat ik hem correct heb toegesproken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja jo! Ben erg benieuwd wat voorn werk je doet. Vind je het niet een beetje kinderachtig wat Jan deed?
Het is niet gepast om die taalgebruik toe te passen.

Het is asociaal en niet aangenaam om elkaar dit soort uitlatingen toe te spitsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Vrijheid van meningsuiting betekend dat je het besef hebt waar de grens ligt. Dat het mag, betekend niet dat het moet. Als politicus moet je het voorbeeld geven. Op het moment zijn er al genoeg spanningen tussen de verschillende meningen. Het laatste wat nodig is is een politicus die even snel punten wil scoren. Als daar dan andere politici met halve scheldwoorden op gaan reageren krijg je schoolplein politiek. En sorry hoor.. er wordt toch verwacht dat een politicus wat verstandiger is dan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vorm van verbaal geweld. Het geeft het niveau aan waarop politici vertoeven. Nu, het probleem is dat wij die kerels gekozen hebben of zouden we dit systeem dan toch even veranderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijns inziens zou het niet moeten kunnen, maar dat geldt niet alleen voor politici, dat geld voor iedereen. Gewoon respect naar elkaar toe. Ik vind niet dat politici belangrijker zijn dan jij en ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal niet, maar mbt Koenders pleit ik voor een uitzondering